معاونت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین آمارها از سیل آذربایجان را تشریح کرد .

به گزارش جماران، شاهین فتحی در توضیح گزارش سیل و آبگرفتگی  25فروردین ماه تا ساعت 6 صبح امروز (شنبه) گفت: چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و همچنین١٧شهرستان(مراغه، چارایماق، هریس، بستان آباد، ورزقان، شبستر، تبریز، عجب‌شیر، آذرشهر، ملکان، سراب، ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر، سقز و زنجان) تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.
معاونت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمربا اشاره به امدادرسانی به ٣٢شهر و روستا افزود: همچنین تا کنون به 1100 نفر امدادرسانی شده، 77 تن اسکان اضطراری یافتند، 14 تن به مناطق امن منتقل شدند و شش تن نیز برای دریافت خدمات لازم به مراکز درمانی منتقل شدند.
فتحی با بیان اینکه متاسفانه ٩نفر نیز جان باختند، گفت: 5 تن در شهرستان عجب‌شیر، 3 نفر در آذرشهر و یک تن نیز در اشنویه جان خود را از دست دادند.
به گفته معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر، 15 تن نیز در شهرستان‌های آذرشهر و عجب‌شیر مفقود هستند.
وی افزود: همچنین تخلیه آب از 48 واحد منزل مسکونی صورت گرفته است و مجموعا ٤١تیم عملیاتی شامل 180 امدادگر و نجاتگر فعالیت داشتند.
معاونت عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمرتاکید کرد: امدادرسانی‌ها در دو استان آذربایجان شرقی و غربی ادامه دارد.

جهانگیری بر لزوم بسیج امکانات برای کمک به سیل زدگان تاکید کرد

معاون اول رییس جمهور در تماس های تلفنی جداگانه با استانداران آذربایجان غربی و شرقی، در جریان آخرین وضعیت خسارات وارده ناشی از جاری شدن سیل در این دو استان قرار گرفت.

به گزارش جماران، اسحاق جهانگیری در این تماس های تلفنی بر ضرورت بسیج همه امکانات برای امداد رسانی به سیل زدگان، رسیدگی فوری به وضع آسیب دیدگان و یافتن مفقودین تاکید کرد.


معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه ستاد مدیریت بحران استان و نیروهای امدادی باید تمام تلاش خود را برای ساماندهی این وضعیت و کمک به آسیب دیدگان حادثه سیل بکار گیرند، خواستار آماده باش کامل نیروهای امدادی استان برای تامین امنیت مردم شد و بر لزوم رسیدگی فوری به وضعیت سیل زدگان و جبران خسارات وارده به هموطنانمان در این دو استان تاکید کرد.


استانداران آذربایجان غربی و شرقی نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای کمک به آسیب دیدگان و جستجوی مفقودین ارائه کردند و از آماده باش کامل نیروهای امدادی برای ساماندهی این وضعیت خبر دادند.


در اثر بارش شدید و کم سابقه باران در استانهای آذربایجان شرقی و غربی که در پانزده سال گذشته بی سابقه بوده است، آب رودخانه ها طغیان کرده و خسارات زیادی را برای مردم این دو استان به بار آورد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.