رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه یک هفته پس از انفجار انتحاری در شهر سن پترزبورگ، احتمال وقوع عملیات تروریستی جدید در این کشور را پیش بینی کرد.

 

به گزارش جماران، آلکساندر بورتنیکوف رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه و کمیته ملی ضدتروریستی این کشور، اعلام کرد: تروریست ها در صدد انجام عملیات تروریستی و خرابکارانه جدید هستند. 
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز سه شنبه به نقل از بورتنیکوف گفت: اطلاعاتی که از تروریست های دستگیر شده داعشی در روسیه به دست آمده، قصد این گروه برای انجام عملیات تروریستی در کشور را تایید می کند. 
رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه همچنین گفت که حجم گسترده ای از اطلاعات حاکی از برنامه ریزی تروریست ها برای انجام عملیات تروریستی در کشورهای مختلف به دست آمده است.
وی افزود: سرکرده های گروههای تروریستی فعال در منطقه خاورمیانه عضو گروه داعش قصد انجام عملیات تروریستی در کشورهای مختلف ازجمله روسیه را دارند.
رئیس کمیته ضدتروریستی روسیه همچنین خاطرنشان کرد، سال گذشته از وقوع 16 حمله تروریستی در 9 شهر این کشور پیشگیری شد که قرار بود در مسکو، سن پترزبورگ، کراسنویارسک، یکاترینبورگ، اوفا، تولا، سوچی، نووسیبیرسک و نیژنی نووگراد انجام شود.
بورتنیکوف گفت: 45 کانون تروریستی بین المللی در سال 2016 در روسیه نابود و متلاشی شده است.
انفجار انتحاری در قطار مترو نزدیک ایستگاه تخنولوگیچسکی اینستیتوت سن پترزبورگ 14 کشته و حدود 60 زخمی برجای گذاشت و عامل آن نیز یک جوان 22 ساله قرقیزتبار شهروند روسیه معرفی شد.
ماموران امنیتی روسیه همزمان با افزایش تدابیر امنیتی در شهرهای مختلف این کشور، تاکنون هشت نفر وابسته به داعش را در سن پترزبورگ دستگیر کرده اند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.