رییس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: دختری که با سوء استفاده از اعتماد پدر خود نسبت به برداشت غیر مجاز مبلغ 15 میلیون ریال از حساب بانکی وی اقدام کرده بود، توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش جماران،  سرهنگ علی کریمی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت 15 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در انجام بررسی‌های تخصصی مشخص شد مبالغ کسر شده، صرف خرید اینترنتی شارژ تلفن همراه شده که با پیگیری سرنخ‌های به دست آمده، متهم شناسایی و برای ارائه توضیحات به پلیس فتا احضار شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم که دختر شاکی بود، در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف و بیان کرد که با سوء استفاده از اعتماد پدر خود و با در دست داشتن اطلاعات حساب بانکی وی، اقدام به برداشت به صورت غیرمجاز و خرید شارژ تلفن همراه برای خود و همسرش کرده است.

کریمی به شهروندان توصیه کرد: رمز کارت خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید و سعی کنید از شماره‌هایی که قابل حدس زدن هستند، نظیر سال تولد، شماره شناسنامه یا اول یا آخر شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نکنید.

وی افزود: اگر مجبورید کارت عابر بانک خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام کار رمز خود را عوض کنید، از یک رمز برای حساب‌های مختلف بانکی استفاده نکنید و مراقب کارت عابر بانک خود باشید و آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  و یا شماره تلفن هفت رقمی 0832188190 با پلیس فتا در میان بگذارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.