خواستار تحقیقات بی طرفانه درباره خان شیخون هستیم

رئیس ائتلاف ملی ، بزرگترین جریان سیاسی عراق، از به حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی سوریه ابراز نگرانی کرد و خواستار تحقیقات بی طرفانه و علمی و منطقی در خصوص ماجرای حمله شیمیایی صورت گرفته در خان شیخون شد و اعلام کرد که منطقه تحمل درگیری های بیشتر را ندارد.

به گزارش جماران، سید عمار حکیم، جمعه شب با صدور بیانیه ای، اعلام کرد، 'با نگرانی بسیار زیاد تحولات سوریه، از جمله موشک باران پایگاه هوایی در حمص را دنبال می کنیم.'
وی افزوده است: ما خواستار تحقیقات علمی و منطقی و شفاف و بی طرفانه در خصوص موضوع حمله شیمیایی صورت گرفته در خان شیخون هستیم و بکاربرندگان واقعی سلاح شیمیایی در این منطقه را قویا محکوم می کنیم.
عمار حکیم ، همه طرف ها را در سوریه به آرامش و اولویت دادن به زبان گفت وگو و توسل به راه حل سیاسی دعوت کرد و گفت که منطقه تحمل درگیری های بیشتر از این را ندارد.
رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بخش دیگری از این پیام اضافه کرد: ما اعتقاد داریم اثرات تشدید بحران وتنش ها ، جهان را متاثر خواهد کرد و این تنها به سود تروریسم داعشی است.
حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیر در استان حمص سوریه که به بهانه حمله شیمیایی در خان شیخون در ادلب سوریه صورت گرفت و هنوز هیچ تحقیقی برای شناسایی عوامل بکار برنده آن انجام نشده است، با واکنش هایی از سوی شخصیت ها و جریان های سیاسی عراق روبه رو شد و وزارت خارجه عراق نیز در این ارتباط یک بیانیه صادر کرد و از تاثیر منفی مداخلات شتابزده بر روند جنگ علیه داعش در عراق ابراز نگرانی کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.