دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه در تماس تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه عراق از همپیمانان آمریکا است، گفت: واشنگتن و بغداد باهم برای نابودی تروریسم اقدام خواهند کرد.

به گزارش جماران، دونالد ترامپ در این تماس تلفنی با تبریک به حیدر العبادی برای پیرزوی هایی که نیروهای عراقی علیه داعش کسب کردند، شجاعت نخست وزیر عراق در فرماندهی جنگ علیه تروریسم را ستود.
حیدر البعادی نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه داعش در پایان راه قرار گرفته ،گفت: ما هم اکنون در موصل با آن ها می جنگیم و بخش های زیادی از این شهر را آزاد کرده ایم و مصمم هستیم تا به حیات این گروه تروریستی در عراق پایان دهیم.
وی با اشاره به اهمیت تداوم حمایت بین المللی در جنگ علیه داعش، در خصوص تحکیم روابط با آمریکا در زمینه های مختلف تاکید کرد.
نخست وزیر عراق در ادامه با اشاره به فرمان اخیر ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله عراق به خاک آمریکا، از ترامپ خواست، تا در خصوص ممانعت از ورود اتباع عراقی به خاک آمریکا تجدید نظر کند.
 ترامپ نیز بر اهمیت هماهنگی برای حل این مساله در کوتاه ترین زمان ممکن تاکید کرد و گفت: در این خصوص به وزارت خارجه آمریکا دستوراتی خواهد داد.
این در حالی است که پیش تر نیز ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق با اشاره به توافقنامه راهبردی که میان بغداد و واشنگتن امضا شده و همچنین حضور مستشاران آمریکایی و همکاری نزدیک این کشور با آمریکا، خواستار تجدید نظر در این مساله شده بود.
سفارت آمریکا نیز در بغداد روز پنجشنبه گفته بود که با توجه به تعلیق حکم ترامپ، اتباع عراقی که دارای روادید قانونی هستند می توانند به آمریکا سفر کنند.
دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا هشت بهمن ماه با امضای دستوری اجرایی از ورود اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن به خاک آمریکا جلوگیری کرد.
دادگاه تجدیدنظر امریکا بامداد جمعه ( به وقت ایران ) علیه فرمان ترامپ در زمینه ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به این کشور رای داده ا ست. 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.