عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: مذاکرات کشورها و گروه های موثر برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه در شهر آستانه گام مهم برای برقراری آتش بس دائمی در سوریه بود.

به گزارش جماران، الجبیر عصر روز چهارشنبه در نشست مشترک خبری با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه پس از نشست شورای همکاری دو کشور در آنکارا، افزود: مذاکرات آستانه مسیر را برای رساندن کمک های بشردوستانه به مردم منطقه باز کرد.
وی در ادامه با تاکید بر ادامه همکاری های مستحکم تر با ترکیه در دوره های آینده بیان کرد: برای مقابله با رجزخوانی دیگران این همکاری ها حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: ما نیز به این موضوع که پ.ک.ک یک گروه تروریستی است واقف هستیم و عربستان سعودی در قبال تمامی گروه های تروریستی از جمله داعش و القاعده در هر کجای جهان موضع یکسان داشته و مخالف جریان های تروریستی است.
وی بر حمایت از ترکیه به عنوان یکی از اعضای ائتلاف مبارزه با داعش تاکید کرد و گفت: عربستان سعودی و ترکیه روابط عمیق و راهبردی دارند و نشست آنکارا نیز قدم مهمی برای ارتقای بیشتر این روابط دوجانبه است.
وی اضافه کرد: آنکارا و ریاض در مورد مسائل منطقه ای از جمله سوریه، عراق و فلسطین و همچنین در مبارزه با افراط گرایی و تروریسم اشتراک نظر دارند و به صورت هماهنگ با یکدیگر اقدام خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این نشست خبری مشترک بیان کرد: ترکیه و عربستان مبارزه با گروه های تروریستی را با دولت قبلی آمریکا مطرح کردند ولی متاسفانه از آن استقبال نشد و در واقع از گروه هایی مثل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) با اهداف ایدئولوژیک متفاوت ولی شبیه داعش حمایت شد. 
وی همچنین گفت: این امر موجب کدورت بین ما و آمریکا شد ولی ما این اقدام را حرکتی خطرناک برای آینده سوریه عنوان کردیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.