نماینده سوریه در نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد که شامگاه جمعه تشکیل شد، گفت: گروه های تروریستی مسئول حمله شیمیایی خان شیخون هستند.

 

به گزارش جماران، بشار الجعفری سفیر سوریه در سازمان ملل افزود: تجاوز آمریکا به سوریه ادامه راهبرد اشتباه واشنگتن است.
وی گفت: پس از حمله آمریکا، حملات داعش و گروه تروریستی النصره افزایش یافته است.
الجعفری خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: آمریکا ائتلافی دروغین علیه داعش را رهبری می کند اما آنچه که انجام داده کشتار غیر نظامیان و تخریب زیر ساخت های سوریه بوده است.
سفیر سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد افزود: واشنگتن جهان را با ادعای دروغین در خصوص وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق فریب داد.
وی در بخشی دیگر از صحبت های خود گفت: کنگره آمریکا قانونی را تصویب کرده است که به دولت اجازه داده می شود تا موشک های ضد هوایی برای گروه های تروریستی در سوریه ارسال کند.
 وزارت خارجه سوریه پیشتر اعلام کرده بود که حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون اقدامی از پیش برنامه ریزی شده بود تا حمله آمریکا به مواضع ارتش سوریه را که همواره در حال نبرد با تروریسم است، توجیه کند.
نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله موشکی آمریکا به سوریه به در خواست روسیه ساعت 15.30 به وقت گرینویچ آغاز شد. 
نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه بامداد جمعه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص آغاز شد. 
این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب انجام شده است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.