رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: ائمه جمعه باید دقّت فراوانی در گفتار، رفتار و حرکت های خود داشته باشند و از امور شبهه‌ناک که به شئون آنان لطمه می‌زند، بپرهیزند و حتی از برخی رفتارهای مباح و حلال نیز اجتناب کنند.

به گزارش جماران، پایگاه اطلاع رسانی آیت الله حسین مظاهری روز پنجشنبه به نقل از این مرجع تقلید اعلام کرد: رسالت عموم روحانیّون و مبلّغان دین بویژه ائمّۀ جمعه و جماعات، استمرار رسالت انبیای الهی است.
وی که در دیدار با آیت‌الله طباطبایی نژاد نمایندۀ ولی فقیه و امام جمعۀ اصفهان و ائمۀ جمعه استان سخن می گفت، اظهار کرد: از آنجا که ائمّه جمعه باید ایفاکنندۀ نقش پیامبران تبلیغی در جامعۀ امروز باشند، بنابراین مسئولیت خطیر آنان نیز شبیه مسئولیت انبیای تبلیغی است.
وی گفت: ائمۀ جمعه از خواص جامعه محسوب می‌شوند و از این جهت، مسئولیت آنان در قبال مردم و حساب آنان در پیشگاه خداوند با حساب عموم جامعه تفاوت دارد.
آیت‌الله مظاهری با شرح آیۀ تبلیغ، وظیفۀ خطیر مبلّغان بویژه ائمّۀ جمعه را بر پایۀ دو محور کلّی بیان خطابه‌های پرمحتوا و عالمانه از یکسو و برخورداری از روح خشیت و پارسایی از سوی دیگر دانست و افزود: طبق تصریح قرآن کریم، بیان یک مُبلّغ دینی باید از محتوای علمی و معنوی لازم برخوردار باشد و موجب افزایش آگاهی و پرهیزکاری مستمعین شود.
وی تاکید کرد: مُبلّغان دینی بویژه ائمّۀ جمعه باید علاوه بر رعایت تقوای الهی، روح خشیت و خداترسی را در عمق جان خویش حکمفرما سازند و هیچ چیز و هیچکس جز خداوند متعال در نظر آنان نباشد و همۀ اعمال ایشان رنگ خدایی داشته باشد.
رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به جملۀ امام مبنی براینکه 'عالم محضر خداست، در محضر خدا معصیت خدا نکنید'،تصریح کرد: ائمۀ جمعه باید توجه داشته باشند که همیشه در محضر خداوند متعال قرار دارند و علاوه بر آن، یکی از مواقعی که بطور حتم در محضر اهل‌بیت(ع) بویژه حضرت ولیّ‌عصر(عج) هستند، هنگام ایراد خطبۀ نماز جمعه است.
وی ادامه داد: به این دلیل، شایسته است که ائمه جمعه ادب حضور و ادب کلام را در محضر خداوند متعال و اهل ‌بیت(ع) مراعات کنند تا سخن آنان در عمق جان مردم نفوذ کند و موجب تربیت و رشد اخلاقی و تحکیم ایمان و اعتقاد مردم بشود.
آیت‌الله مظاهری، همچنین در ابتدای سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با برگزاری یک انتخابات پرشور و با نشاط، صلاح و سداد کشور در همۀ جنبه‌ها و ابعاد، بیش از پیش تأمین و تحکیم شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سالجاری برگزار می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.