اصولگرا دنبال پیروزی در مرحله اول هستند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز می‌گوید؛ روحانی در انتخابات سال آینده دیگر نه هاشمی را دارد و نه فضای هیجانی آن زمان را.

به گزارش جماران، بخشی از گفتگو با مصباحی‌مقدم به شرح زیر است؛

برخی از اصلاح‌طلبان معتقدند اصولگرایان کاندیدایی که یارای رقابت با آقای روحانی و پیروزی بر وی را داشته باشد ندارند. استدلال شما در مقابل این نظریه انتخاباتی چیست؟

اولا آقای روحانی اصلاح‌طلب نیست بلکه اصولگرایی است که اصلاح‌طلبان در سال 92 ناچار شدند به وی روی بیاورند. نکته دیگر آن است که رجل سیاسی-مذهبی در میان اصولگرایان که توانایی اداره کشور را داشته باشد کم نیست و شخصیت‌های برجسته‌ بسیاری در میان آنان وجود دارد که می‌توانند کاندیدای انتخاب ریاست جمهوری باشند که نه تنها قدرت رقابت با روحانی را دارند بلکه قدرت مدیریتشان هم از وی بیشتر است. اما مسئله مهم در این میان آن است که آیا این افراد به میدان می‌آیند یا خیر و از سوی دیگر در صورتی که به صحنه انتخابات بیایند مورد وفاق و اجماع اصولگرایان قرار می‌گیرند یا خیر.  

به نظر شما اصولگرایان باید با نامزدهای امتحان پس داده وارد میدان شوند و یا چهره‌های جدیدی به عرصه رقابت وارد کنند؟

مسلما چهره جدید از جاذبه بیشتری برخوردار است اما معنایش این نیست که این چهره جدید در حوزه‌های دیگری غیر از انتخابات ریاست جمهوری امتحانش را پس نداده باشد چرا که اگر فرد صفر کیلومتری بخواهد به میدان بیاید، به درد ریاست جمهوری نمی‌خورد. به هر صورت اگر چهره جدیدی به میدان بیاید که توانایی‌های لازم را هم داشته باشد، بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. 

شما در جایی مطرح کرده بودید که جامعه روحانیت هیچ اقبالی نه به شخص احمدی‌نژاد و نه به کاندیداهای مورد حمایت وی دارد. با این تفاسیر ارزیابی شما از حضور حمید بقایی در انتخابات 96 چیست؟

در این مورد پاسخی نمی‌دهم. 


 اصلاح‌طلبان از ابتدا حمایت از آقای روحانی را اعلام کردند. به نظر شما این حمایت ایجابی است یا از سر ناچاری صورت گرفته است؟

اصلاح‌طلبان از شخصیت‌های قلمرو اصلاح‌طلبی کسی را ندارند که هم مورد اقبال عموم مردم قرار بگیرد و هم از صلاحیت لازم برای تأیید از سوی شورای نگهبان برخوردار باشد و به همین دلیل و  از سر ناگزیری به روحانی اقبال دارند.


با توجه به نزدیک شدن به انتخابات آیا جامعه روحانیت مبارز قصد حمایت از آقای روحانی را دارد؟

همه علائم نشان می‌دهد که چنین حمایتی اتفاق نخواهد افتاد.

 برخی‌ها معتقدند اصولگرایان تلاش می‌کنند انتخابات 96 را به دور دوم بکشانند. آیا این استراتژی در مورد اصولگرایان صحت دارد و می‌تواند منجر به شکست روحانی در انتخابات آینده شود؟

بنده در میان اصولگرایان چنین دیدگاهی را نمی‌بینم، بلکه  آنان تلاش می‌کنند کاندیدایی را معرفی کنند که بتواند در دور اول انتخابات رأی بیاورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 603106
  • منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.