خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی و انقلابی گفت: حاضرم برای کمپین «نه به ریختن زباله» که اقدامی ارزشمند و ستودنی است، سرود بخوانم.

به گزارش جماران، محمد گلریز اظهار داشت: پویش ملی «نه به ریختن زباله» باید مورد توجه تمامی افراد و مسوولان قرار بگیرد.
وی گفت: اگر همه شهروندان به این باور برسند که شهر همچون خانه آنها به شمار می رود، دیگر کمتر شاهد برخی بی مهری ها به طبیعت خواهیم بود.
این خواننده پیشکسوت موسیقی افزود: تصور اینکه شهری بدون زباله داشته باشیم نیز بسیار شیرین است چه برسد که این امر به واقعیت بپیوندد.
وی ادامه داد: معتقدم برای این امر باید رسانه ها پیشقدم شوند که خوشبختانه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گام نخست را برداشته اما باید سایر رسانه ها همچون صدا و سیما نیز اقدام به فرهنگسازی کنند.
گلریز خاطرنشان کرد: یک نمونه بارز فرهنگسازی در مورد بستن کمربند ایمنی در خودروها بود بگونه ای که طی چند سال گذشته کمتر این اقدام صورت می گرفت اما اکنون با تبلیغات و فرهنگسازی مناسب و مطلوب تمامی سرنشینان خودروها کمربند می بندند.
گلریز یادآور شد: نریختن زباله امری بسیار مهمی است و شخصیت ایرانی ها را به نمایش می گذارد زیرا ایرانیان دارای فرهنگ بسیار والایی هستند که در دنیا بی نظیر است.
وی تصریح کرد: اگر به سوابق فرهنگی ایران زمین رجوع شود؛ خواهیم دید که در سال های بسیار دور ایرانیان اقداماتی انجام می دادند که اکنون در کشورهای توسعه یافته پیگیری می شود.
گلریز گفت: باید همه دست به دست هم دهیم و امسال با ریختن زباله، طلیعت را آلوده نکنیم.
هر ساله با آغاز بهار و تعطیلات نوروزی که بسیاری از مردم به سفر و استفاده از موهبت طبیعت روی می آورند، موضوع ریختن زباله ها در طبیعت به یکی از دغدغه های جدی مقامات محلی و بویژه دوستداران محیط زیست تبدیل می شود. 
در این راستا همزمان با نوروز 96 پویش ملی «نه به ریختن زباله» به عنوان یک حرکت ملی و فراگیر و راهکاری مناسب برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست به همت خبرگزاریجمهوری اسلامی(ایرنا) شکل گرفته است. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.