عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در نشست وزارتی اتئلاف بین المللی علیه داعش در واشنگتن ادعا کرد: موضع عربستان بر مبارزه با اشکال مختلف تروریسم با هر شکل و هر منشا و منبعی استوار است.

 

به گزارش جماران، الجبیر در ادامه ادعاهای خود در نشست وزارتی ائتلاف بین المللی علیه داعش که از روز قبل در واشنگتن ٱغاز به کار کرد، افزود: تروریسم مذهبی، تابعیت یا نژاد نمی شناسد. 
وی مدعی شد: عربستان جزو بیشترین کشورهایی است که مورد حمله تروریسم قرار داشته و همچنین کشوری است که برای مبارزه با تروریسم و کشف و ضبط باندهای تروریستی، تفکرات منحرف و قطع کمک مالی از آن در سطح داخلی و بین المللی تلاش می کند که آخرین آن تشکیل ائتلاف اسلامی نظامی مبارزه با تروریسم و افراط گرایی با حضور 41 کشور عربی اسلامی است. 
الجبیر در حالی این ادعاها را مطرح می کند که کشورش منشای اصلی پیدایش القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی - تکفیری می باشد.
عربستان همچنین از بهار سال گذشته حمله گسترده ای را به یمن ساماندهی کرده که بر اثر آن تاکنون هزاران نفر کشته، دهها هزار نفر مجروح و صدها هزار نفر نیز آواره شده اند.
این کشور همچنین سرکوب مخالفان آل خلیفه در بحرین را نیز در دستور کار داشته و با لشکرکشی مستقیم به بحرین و کمک به رژیم آل خلیفه در شهادت دهها تن از انقلابیون این کشور شریک بوده است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.