به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، بمباران در شهرستان البقع واقع در استان صعده صورت گرفت و هنوز خسارت ها مالی و جانی مشخص نیست.

به گزارش جماران، منابع خبری گزارش دادند که جنگنده بمب افکن های عربستان طی بامداد چهارشنبه 15 نوبت بخش هایی از استان صعده یمن را بمباران کردند.

در همین حال منابع محلی گزارش دادند که جنگنده های عربستان در بمباران شهرستان مخا واقع در استان تعز یمن از بمب های نوری - صوتی استفاده کردند.
جنگنده های عربستان روز سه شنبه نیز در بمباران روستای رماده در شهرستان نهم استان صنعا از بمب های خوشه ای استفاده کرده بودند.
پیشتر سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرده بود که ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه یمن، برای سومین مرتبه در ماه گذشته میلادی از بمب های ترکشی و خوشه ای در یمن استفاده کرده است.
بنابر این گزارش، عربستان پیش تر نیز در ماه اکتبر2015 و می 2016 با این موشک ها بخش هایی از یمن را بمباران کرده بود.
تجاوز نظامی عربستان و متحدانش به یمن تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12 هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است. 
عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.