همایش ملی صبر با هدف ترویج فرهنگ گذشت و بخشودگی با همکاری سه قوه و با میزبانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه برپا شده است .

به گزارش جماران، همایش ملی صبر(صلح، بخشایش و رضایت) با حضور معاونان اول رئیس جمهوری و رئیس قوه قضاییه در سالن اجلاس سران آغاز شد.

إسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه در همایش ملی صبر سخنرانی خواهند کرد.
حجت الاسلام هادی صادقی ، معاون فرهنگی قوه قضاییه یکشنبه گذشته در نشست خبری که به همین منظور برگزار شد، هدف از برپایی این همایش را کاسته شدن منازعات و دعاوی و ختم به گذشت و عطوفت در صورت منجر به دعاوی عنوان کرد.
معاونت فرهنگی قوه قضاییه همچنین برای گفتمان سازی مفهوم صبر و ترویج فرهنگ صلح و سازش ، این همایش را که نمادی از هم عزمی قوا و بهینه سازی هم گرایی و همدلی میان آنان و بهره برداری حداکثری از ظرفیت موجود کشور است، برگزار کرده است تا این هدف مقدس در عرصه های داخلی، محقق و بسترهای مناسب برای ارائه برنامه ها و فعالیت های ارزشمند در زمینه حقوق بشری در عرصه های بین المللی فراهم شود.
براساس این گزارش، فعالیت های ستاد ملی صبر مبتنی بر مشارکت های داوطلبانه اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی نخبگان، خیرین، معتمدین رسانه ها و موثقین در کنار نهادهای مسئول است.
به گزارش جماران و براساس آمار ٩ ماهه امسال، سرقت مستوجب تعزیر، ‌ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی در اثر تصادف و تهدید ، پنج عنوان نخست اتهامات در کشور به شمار می آید.
این عناوین اتهامی نشانگر پایین بودن آستانه تحمل مردم است و اینکه نبود صبر بین مردم هنوز یکی از مشکلات مشهود کشور محسوب می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.