انتشار عکس های خصوصی تفنگداران زن آمریکایی توسط همکاران مرد آنها در فضای مجازی، نه تنها بازتاب گسترده ای در رسانه های آمریکا و جهان داشته بلکه پنتاگون را با شوک مواجه کرده است.

به گزارش جماران ، پایگاه اینترنتی شبکه ان بی سی روز شنبه در گزارشی عنوان کرد جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا انتشار این عکس ها در فضای مجازی را 'غیرقابل قبول' توصیف کرد و گفت: عدم احترام به منزلت و انسانیت همکاران نظامی در وزارت دفاع آمریکا غیرقابل قبول است.
شبکه ان بی سی گزارش داد، از زمان اعلام خبر انتشار این عکس ها در فضای مجازی، این رسوایی، نیروهای مسلح آمریکا را به شدت تکان داده است.
متیس افزود: اگر ما به دنبال حفظ ارزش ها و توانایی هایمان برای شکست دشمن در میادین نبرد هستیم، این گونه رفتارها را تحمل نخواهیم کرد.
انتظار می رود وزیر دفاع آمریکا ظرف روزهای آتی با رهبران نظامی و غیرنظامی پنتاگون برای بررسی این رسوایی دیدار و گفت و گو کند. همچنین گزارش شده مقامات تفنگداران دریایی آمریکا قرار است در مورد تحقیقاتشان درباره این مساله در کنگره به سئوالات قانونگذاران پاسخ دهند.
ژنرال 'رابرت نلر' از فرماندهی تفنگداران دریایی آمریکا به خبرنگاران گفت یک تیم ضربتی برای بررسی دلیل تغییر رفتارها در میان این نیروها تعیین شده است. وی گفت که هنوز هیچ اتهامی علیه فردی مطرح نشده است و مشخص نشده که چه تعداد در انتشار این عکس غیراخلاقی نقش داشته اند.
در گروهی با عنوان ' تفنگداران متحد' در صفحه فیس بوک خود با بیش از 30 هزار فالوور این عکس ها انتشار یافته است. ژنرال رابرت نلر تصریح کرد که دست کم عکس 10 تفنگدار دریایی زن در این صفحه فیس بوک بدون اطلاع آنها منتشر شده بود.
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی ضمن اشاره به این رسوایی در نیروهای مسلح آمریکا گزارش داد: وزیر دفاع آمریکا گفت، پرسنل نظامی که در انتشار و پخش شدن این عکس های همکاران زن خود نقش داشته‌اند، ارزش های بنیادین نیروهای مسلح را نقض کرده اند.
پایگاه اینترنتی روزنامه وال استریت ژورنال نیز در گزارشی عنوان کرد که به دنبال افشای این رسوایی اخلاقی در میان نظامیان آمریکایی، وزارت دفاع این کشور تلاش می کند تا این چالش را مهار کند.
همچنین پایگاه اینترنتی شبکه دویچه وله گزارش داد، پنتاگون قول داده است عدالت را در مورد مساله انتشار این عکس ها به اجرا در بیاورد. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد تمامی تدابیر لازم روشن شدن این رسوایی اتخاذ خواهد کرد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در خبری اعلام کرد که قرار است مقامات ارشد نظامی آمریکا در روزهای آینده در مورد این رسوایی مذاکره کنند.
همچنین روزنامه یو اس ای تودی در گزارشی ضمن بازتاب اخبار مربوط به این رسوایی اخلاقی در میان تفنگداران دریایی آمریکا به نقل از ژنرال رابرت نلر عنوان کرد: این رسوایی، اصولی را که تفنگداران دریایی آمریکا بدان پایبند بودند، زیر پا گذاشته است.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز در گزارشی عنوان کرد: این رسوایی نه فقط تفنگداران دریایی بلکه کل پنتاگون را فرا گرفته است.
' رونالد گرین' یکی از مقامات نظامی آمریکا در مورد این رسوایی اخلاقی در میان نظامیان آمریکا گفت: این رفتار شرایط روحی تفنگداران دریایی، اعضای خانواده آنها و حتی غیرنظامیان را خدشه دار کرده است. این حمله ای مستقیم به میراث ماست. این رفتارها مغایر با ارزش هایی است که تفنگداران دریایی آمریکا از آنها تبعیت می کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.