تعداد مصدومان حملات شیمیایی داعش در شهر موصل، به 100 تن رسیده است.

به گزارش جماران ، 'حنین قدو' در گفت وگو با سایت خبری 'الاتجاه' ارگان خبری گروه مقاومت اسلامی کتائب حزب الله عراق گفت که در پی محاصره همه جانبه باندهای تروریستی داعش در داخل موصل، این گروه به استفاده از گاز سمی خردل روی آورده و مناطقی از بخش شرقی موصل را با آن بمباران کرده است.
قدو تصریح کرده است که طبق گزارش ها، تاکنون تعداد کشته ها و مصدومین ناشی از استنشاق گاز خردل در شهر موصل به یکصد نفر رسیده است.
وی خاطر نشان ساخت که گروه تروریستی داعش برای ممانعت از پیشروی نیروهای مسلح عراق، از همه روش های پلید و شیوه های غیر انسانی از جمله بکارگیری شهروندان به عنوان سپر انسانی و استفاده از سلاح های شیمیایی روی آورده است.
براساس گزارش ها، گروه تروریستی داعش در جریان عملیات آزادسازی موصل که از 17 اکتبر 2016 شروع شده است، برای چندمین بار از گازهای سمی مانند کلر و خردل بهره برده است و صلیب سرخ جهانی سه روز قبل در بیانیه ای استفاده از گازهای سمی را توسط این گروه تروریستی تایید و محکوم کرد.
طبق گزارش های رسانه ای، در حال حاضر تعدادی از شهروندان و کودکان به خاطر استنشاق گازهای سمی از نوع خردل در مراکز درمانی در حومه شهر موصل بستری شده و تحت درمان قرار دارند.
نیروهای الحشدالشعبی ، به دنبال استفاده مکرر داعش از تسلیحات شیمیایی ، این هفته موفق شدند یک انبار بزرگ نگهداری مواد شیمیایی متعلق به این گروه را در شرق موصل کشف کنند. دراین انبار حدود 100 تن مواد شیمیایی ذخیره شده بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.