نیروهای عراقی روز گذشته- یکشنبه- سخت ترین نبرد با تروریست های داعش در غرب موصل را از زمان آغاز این عملیات تاکنون تجربه کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: سرلشکر «حیدر المطوری» فرمانده یگان کماندویی پلیس فدرال عراق به آسوشیتدپرس گفت نیروهای این کشور روز گذشته-یکشنبه- سخت ترین درگیری ها را با تروریست های داعش در غرب موصل از زمان آغاز این عملیات از بیش از دو هفته گذشته تاکنون تجربه کردند.

وی افزود: تروریست های داعش دست کم شش خودروی بمب گذاری شده را به سمت نیروهای عراقی فرستادند که همگی پیش از رسیدن به نیروها منهدم شدند. او گفت تروریست ها برای استقرار تک تیرانداز به حرکت خانه به خانه روی آورده اند.

از صبح یکشنبه نیروهای عراقی حملاتی را علیه مواضع داعش در غرب از سه جبهه آغاز کردند. پلیس فدرال به نزدیکی ساختمان های اصلی دولتی در شهر «دواسه» نزدیک شده است و نیروهای ویژه تلاش می کنند به سمت محله های «شهدا» و «منصور» پیشروی کنند.

«علی طالب» فرمانده نیروهای ویژه ضدتروریسم نیز گفت که تک تیراندازهایی از سوی داعش در داخل خانه ها مستقر شده اند. وی افزود در حملات هوایی برخی از مواضع داعش تخریب شد اما درگیری ها همچنان ادامه دارد.

المطوری گفت نیروهای وی اکنون در نزدیکی ساختمان های دولتی قرار دارند.

به گفته «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، ارتش عراق از جنوب و جنوب غربی در حال پیشروی به سمت مرکز شهر هستند.

وی تاکید کرد: پیشروی چشمگیر و سریع نیروها در کرانه راست این شهر همچنان ادامه دارد و نیروهای امنیتی با مشارکت همه یگان ‌ها و به خدمت گرفتن تمام امکانات و تجهیزات به پیشروی خود در محله‌ ها و شهرک ‌های کرانه راست شهر موصل ادامه می ‌دهند.

یحیی رسول ادامه داد: در صورت ادامه این روند انتظار می ‌رود عملیات آزادسازی کرانه راست موصل به سرعت پایان یابد.

عملیات ارتش عراق برای آزاد سازی شهر موصل از اکتبر 2016 آغاز شد. تاکنون بخش شرقی موصل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شده است. در اواسط فوریه «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق از آغاز عملیات آزاد سازی بخش غربی موصل خبر داد. نیروهای دولتی ارتش عراق در 24 فوریه شماری از روستاها در غرب موصل را آزاد کردند و وارد مناطق مسکونی بخش غربی این شهر شدند.

ترجمه:زهرا طحانیان

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.