خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد: شرکت زدتی‌ای چین در حال دستیابی به توافقی با دولت آمریکا برای پرداخت جریمه به این کشور به اتهام نقض تحریم‌های ایران است.

به گزارش جماران، یک منبع آگاه گفته است که شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی زدتی‌ای چین در حال انعقاد توافقی با دولت آمریکا برای اقرار به نقض قوانین این کشور و پرداخت صدها میلیون دلار جریمه به اتهام نقض قوانین آمریکا برای فروش فناوری به ایران است.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش شود، گفت: این شرکت هنوز توافقی با وزارتخانه‌های بازرگانی آمریکا، دادگستری و خزانه داری آمریکا امضا نکرده است.

منابع دیگر نیز گفته‌اند، با توجه به تغییراتی که دولت جدید آمریکا در کارکنان بخش‌های دولتی ایجاد کرده، در نهایت این توافق ممکن است یا با تاخیر اجرا شود یا حتی منتفی شود اما انتظار می‌رود، زدتی‌ای در نهایت به نقض قانون تحریم‌های ایران اعتراف و صدها میلیون دلار بابت این اقدام جریمه پرداخت کند.

تا کنون، سخنگوی این شرکت و وزارت دادگستری، خزانه داری و وزارت بازرگانی آمریکا اظهار نظری در این رابطه نکرده‌اند.

تحقیقات وزارت خزانه داری آمریکا در پی گزارش رویترز در سال 2012 انجام شد که در آن ادعا شده بود، شرکت زدتی‌ای قراردادهایی برای ارسال میلیون‌ها دلار سخت افزار و نرم افزار به ایران از برخی مشهورترین شرکت‌های آمریکایی منعقد کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا سال گذشته اسنادی را منتشر کرد و مدعی شد که برخی مدیران این شرکت بزرگ چینی از پیروی از قوانین کنترل صادرات به ایران، کره شمالی، سوریه، سودان و کوبا سر باز می‌زنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.