یکی از مهم ترین دلایلی که بسیاری قید سفرهای هوایی را می زنند قیمت بالای بلیط هواپیما است که تا حدودی نیز این تصمیم درست و منطقی است. اما اگر راه حل های خرید اینترنتی بلیط هواپیما چارتر را بدانید و از قیمت پروازهای چارتر اطلاع کافی داشته باشید بدون شک می توانید هزینه های خرید بلیط هواپیما را بعضا تا نصف کاهش دهید.

به گزارش جماران، بر اساس قیمت و چگونگی به فروش رسیدن، بلیط هواپیمایی به دو دسته بلیط سیستمی و بلیط چارتر تقسیم می‌شود. که بسته به شرایط می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

 

1- بلیط سیستمی

بلیط هواپیما اگر به صورت مستقیم توسط شرکت هواپیمایی آن (مثلا ایران ایر، قشم ایر، ماهان، تابان و ...) به فروش برسد و در اختیار مشتری قرار بگیرد، بلیط سیستمی است.

در این نوع از بلیط‌ها، شرکت‌های هواپیمایی پروازهای مشخصی را به صورت طولانی مدت برنامه ریزی می‌کنند و به مسافران این امکان را می‌دهند که برای سفر خود در آینده برنامه ریزی، و بلیط هواپیما آن را خریداری کنند.

یکی از مهم ترین مزایای این نوع بلیط‌ها، علاوه بر ثابت بودن برنامه پرواز، امکان کنسل کردن بلیط هواپیما با استرداد بخشی از هزینه بلیط به مسافر است.

2- بلیط چارتر

واژه چارتر به معنی اجاره هواپیما و یا صندلی است که معمولا از سوی شرکت‌های هواپیمایی به آژانس‌ها و موسسات گردشگری ارایه می‌شود. یکی از مشخصه‌های اصلی پرواز چارتر، ریسک ناشی از پر یا خالی بودن صندلی های پرواز است که مستقیماً متوجه چارترکننده بوده چرا که درهر شرایطی چارتردهنده هزینه کامل را دریافت خواهد کرد.

مهمترین مزیت در خرید بلیط هواپیما چارتر شده برای مسافران عمومی، قیمت ارزان آنها نسبت به قیمت واقعیشان در بلیط‌های سیستمی است.

فرض کنید که قصد خرید بلیط چارتر کیش را برای نوروز دارید. کافیست به وب سایت فلایتیو مراجعه کرده و بلیط خود را با کمترین هزینه نسبت به روش های حضوری تهیه کنید. اما بلیط چارتر معایبی هم دارد که قبل از خرید بهتر است به آن توجه کنید. اول از همه اینکه بلیط های چارتری را نمی‌توان کنسل کرد و در صورت از دست دادن پرواز هم پولی به شما بازگردانده نمی‌شود.

دومین مشکل بلیط چارتر این است که نرخ بلیط کودک (2 تا 12 سال) مانند قیمت بلیط بزرگسال محاسبه می‌شود. در صورتی که پروازهای سیستمی برای بلیط هواپیما برای کودکان نرخ کمتری را عرضه می‌کنند.

ضمانت بلیط چارتر توسط فلایتیو

فلایتیو برای افزایش خدمت رسانی به کاربران خود برای اولین بار در ایران اقدام به ضمانت بلیط چارتر هواپیما کرده است. به این ترتیب چنانچه پرواز مسافر به دلیل نبودن اسم مسافر در لیست  مسافران به خاطر خطای چارتر کننده کنسل شود، فلایتیو در اولین پرواز ممکن، بلیط را برای مسافر تهیه کرده و مابه التفاوت هزینه های بلیط را خود متقبل شده و هزینه اضافی برای کاربران وجود نخواهد داشت. در صورتی هم که بلیط ارزانتر برای مسافر تهیه کند، مابه التفاوت مبلغ بلیط پرواز جدید به کاربر مسترد خواهد شد.

ضمنا در نظر داشته باشید در صورت بروز تاخیر بیش از حد مجاز (2 ساعت) می توانید درخواست بلیط در ساعات دیگر یا روز دیگر نمایید و یا در صورت کنسل شدن برنامه سفرتان، به دلیل تاخیر بیش از حد ایرلاین (2 ساعت)، مبلغ 100 درصد بلیط خود را در همان روز دریافت نمایید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.