قائم مقام دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ارزیابی از شرایط سیاسی همراه با ارائه برنامه و تعهد برای انجام آن را برای جناح های سیاسی ضروری می داند و معتقد است که نامزدهای انتخاباتی باید کابینه خود را هم معرفی کنند.

به گزارش جماران، حبیب الله بوربور انتخابات را بهار جناح های سیاسی دانست و افزود: در زمان انتخابات همه فعال می شوند، حرکت و هزینه می کنند و بر اساس این اقداماتی که انجام می دهند احساس می کنند که فقط برنده شدنشان ملاک است؛ چون تعهدی به مردم نمی دهند که اگر انتخاب شدند چه خواهند کرد.
وی ادامه داد: هر جناح و جریانی فقط دنبال این است که فرد مورد نظر خود را انتخاب کند و احتمالا شاید منافع مورد انتظارش را از منتخب خود داشته باشد.
بوربور اظهار داشت: به عنوان یک شخص و شهروند معتقد هستم که هر جناح سیاسی باید شرایط را ارزیابی و بر اساس این شرایط و وضع موجود برنامه داشته باشد. بر اساس آن برنامه، به مردم تعهد بدهد و نیروهایی که می خواهد استفاده کند را معرفی کند و در نهایت پاسخگو هم باشد.
وی افزود: اگر در هر دوره ای فردی که انتخاب شد به تعهد خود عمل کرد. آن جریان باز هم بتواند در انتخابات بعدی رقیب خود را کنار بگذارد و اگر در انتخابات تعهداتی که داشت، عملی نشد؛ باید رقیب مقابل موفقیت لازم را داشته باشد.

**نقد به نحوه انتخاب در شوراهای اسلامی شهر
این فعال سیاسی به شورای اسلامی شهر تهران و اختیارات آن اشاره کرد و در عین حال گفت: این مجموعه با این اختیارات مسئولیت هایی را هم دارد، یعنی در مقابل اختیارات مسئولیت دارند و در مقابل مسئولیتی که دارند باید تخصص لازم را داشته باشند. یعنی اگر در شهر تهران در آینده 21 نفر در شورا لازم داریم باید برای کارهای مختلف 21 متخصص را معرفی کنیم.
بوربور گفت: جای گله، نقد و تاسف است که هیچ موقع نمی آیند بر اساس نیاز تخصص را انتخاب کنند. می آیند چند نفر افرادی که محبوبیت داشته باشند اعم از ورزشکار، هنرپیشه، خواننده و نوازنده را انتخاب می کنند و چند نفر هم سیاسی می گذارند و شلم شوربایی درست می کنند که نمی تواند پاسخگوی مشکلات شهر باشد. خود به خود مردم ما دنبال این هستند که مشکلاتشان حل شود.
وی تاکید کرد: بعد از نزدیک به 40 سال باید بیاییم روی روش های خود مقداری تغییر دهیم. هر دو طرف بیایند برنامه داشته باشند. بر اساس برنامه هم به تخصص مورد نیاز توجه کنیم، بعد بیاییم تعهد دهیم. به عنوان نمونه بگوییم اگر انتخاب شدیم نسبت به ترافیک، این حرکت را خواهیم داشت. 

**روحانی در انتخابات گزارش می دهد که چه کرده است
بوربور درنظر گرفتن شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و جهانی را برای نقد دولت فعلی ضروری دانست و گفت: ما با مشکلاتی که در اطراف کشورهای مختلف و ناامنی که برای اینها ایجاد شده است، روبرو هستیم. برای امنیت خودمان راهکارهای را انتخاب کرده ایم که هزینه هایی برای ما دارد واگر نکنیم امنیت ما به خطر می افتد.
قائم مقام دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی افزود: خیلی از مسایل وجود دارد که ممکن است روحانی نتوانسته در این زمینه ها به تعهدات خود عمل کند اما باید این ها در معرض دید مردم گذاشته شود. آقای روحانی حتما در انتخابات آتی گزارش خواهد داد که چه کرده است.


**نقد بر عملکرد دولت نهم و دهم
بوربور همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا عملکرد هشت ساله طیف اصولگرا قابل دفاع است که مردم دوباره رای به نامزد این طیف بدهند؟ گفت: اگر عملکرد هشت سال احمدی نژاد منظور است، شخصا اعتقاد دارم بر این عملکرد نقد است. باید برای هر اقدامی که می خواست انجام شود، برنامه می داشت.
وی یادآور شد: اگر می آیید بیش از یک میلیون مسکن را شروع می کنید باید زیرساخت آن را پیش بینی کرده و حرکت های لازم را برای آن داشته باشیم و با تعاملی که بین سرمایه گذار، مردم، دولت و نیازمند ایجاد می کنیم، این کار را انجام دهیم.
فعال سیاسی اصولگرا نقد را بر همه دولت ها وارد دانست و اظهار کرد: همه بار را روی دوش دولت گذاشتیم و دولت هم نمی تواند. به دولت های نهم و دهم نقد وارد است. هیچ جای دنیا مشکل مسکن افراد توسط افراد تامین و حل نمی شود بلکه نظام برنامه ریزی می کند و انجام می دهد. بنابراین اگر احمدی نژاد در تعامل با همه اعم از مصرف کننده، نیازمند و سرمایه گذار و با داشتن امکانات بیشتری مانند زمین که در اختیار دولت بود، وارد عملا می شد می توانست این کار را بی نقص انجام دهد اما بر عملکرد هشت ساله وی در کنار قابل دفاع بودن نقد وارد است.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.