مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت : مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دارای فضایل زیادی بود ، اما اخلاق بالاترین میراث به جا مانده از ایشان است.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری شنبه شب در مراسم اربعین ارتحال یار دیرین امام و رهبری و رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد حجتیه صبوری قائمشهر افزود : آیت الله هاشمی رفسنجانی کسی بود که عمل صالح را سرلوحه کارهایش قرار می داد به طوری که خداوند قلب مردم را با او همراه کرده است .
وی ادامه داد : وقتی آیت الله هاشمی رفسنجانی از دنیا رفت ، همه مردم در سراسر ایران به پا خاستند و در مراسم تشییع جنازه ایشان قریب به چهار میلیون نفر شرکت کردند که بعد از تشییع جنازه امام این بالاترین حضور در یک تشییع جنازه بود .
جانباز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی گفت : چهل روز است که برای آیت الله هاشمی رفسنجانی در سراسر کشور ، شهرهای بزرگ و کوچک و روستاها مراسم ترحیم برگزار می شود و این آئین ها تماما به صورت مردمی در حال برگزاری است.
مهاجری با تاکید بر این که آیت الله هاشمی رفسنجانی مظهر اخلاق بود ، افزود : با توجه به اینکه بیش از 10 سال ، عده ای تهمت های زیادی به ایشان روا داشتند و ایشان را سانسور و بایکوت خبری کرده بودند ، اما با همه این احوال وقتی ایشان از دنیا رفت ، مردم با حضور گسترده خود یکجا به پا خاستند و ادای احترام کردند .
وی افزود : رادیو و تلویزیون بعد از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی از ایشان با عناوینی چون ستون انقلاب ، عالم وارسته ، یار امام و رهبری یاد کردند و اینها فقط برای آن بود تا در مقابل مردم زیر سئوال نروند .
مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت : دهه فجر آمد و گذشت ، آیت الله هاشمی رفسنجانی که در راس فجرآفرینان این کشور بوده ، چرا کلامی از ایشان در رادیو و تلویزیون پخش نشده است ؟ 
مهاجری با بیان اینکه اخلاق هاشمی او را مردمی کرد، افزود: در انتختابات 94 ، عده ای بدون آن که نامی از هاشمی ببرند، ایشان را انگلیسی خطاب کردند تا از چشم مردم بیافتد اما ایشان بالاترین رای را در تاریخ انتخابات خبرگان رهبری در این چهار دهه به خود اختصاص داده بود .
وی ادامه داد : در سال 92 و در انتخابات ریاست جمهوری ، آیت الله هاشمی را رد صلاحیت کردند ، اما ایشان نه تنها آن افراد را تحریم نکرد ، بلکه از مردم خواست تا با حضور گسترده خود در پای صندوق رای چشم دشمن را خیره کنند .
مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت : همچنین قریب به هشت سال در دولت گذشته افرادی از وزرا و نخست وزیران مختلف کشورها تقاضای دیدار با آیت الله هاشمی می کردند ، اما اجازه دیدار با ایشان را به آنان نمی دادند.
وی با اشاره به این که از لحاظ اخلاق سیاسی سقوط کرده ایم، افزود : در کشوری با نظام جمهوری اسلامی با انقلاب ارزش ها و فرهنگی ، افراد باید دارای کرامت باشند و از تهمت و افراط جلوگیری کنند تا از سقوط اخلاق سیاسی جلوگیری شود.
مهاجری با بیان این که مظلومیت آیت الله هاشمی رفسنجانی از مظلومیت شهید بهشتی بیشتر بوده است ، گفت : افراد بسیاری به اصول احکام نظام پشت پا زدند و به ایشان تهمت هایی ناروا نسبت دادند ، اما این شخصیت بلند نظر و هوشیارانه در مقابل پاسخگویی برنیامد و سکوت کرد.
جانباز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی افزود : اکثرا می گویند که خط قرمز آیت الله هاشمی نظام و رهبری بوده است و بنده همچنین می گویم که علاوه بر این، ایشان دارای دیانت و تکلیف گرا بودند.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.