خبرگزاری فرانسه امروز شنبه نوشت: مقام های محلی و گروه های مدافع حقوق مکزیکی ها سازمان دهی این اعتراض را برعهده داشتند و شرکت کنندگان از جمله سیاستمداران، رهبران اجتماعی، گروه های دانشجویی در شهر مرزی «سیوداد خوارس/ Ciudad Juarez» با دست داشتن گل بازوهای خود را به یکدیگر حلقه کردند.

به گزارش جماران، این شهر که در شمال مکزیک واقع شده، با استفاده از فنس از شهر مرزی «ال پاسو/ El Paso» در تگزاس جدا شده است. 
معترضان شعارهایی علیه ترامپ سر دادند. طرح های رئیس جمهوری آمریکا درباره ساخت دیوار در مرز با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران بدون مدرک و وادار کردن مکزیک برای پرداخت هزینه آنها بسیاری از ساکنان این کشور را خشمگین کرده است.
یک جوان 31 ساله دانشجوی مکزیکی در این باره گفت: ساخت دیوار یکی از بدترین پیشنهادهاست که جلوی ورود مواد مخدر یا مهاجران را نخواهد گرفت و صرفا نماد تنفر ترامپ و نژادپرستی ترامپ است. 
معترضان زیر نظر مقام های گشت مرزی آمریکا، مانعی انسانی به طول تقریبا 1.5 کیلومتر تشکیل دادند. 
«ارماندو کاباد/ Armando Cabada » شهردار شهر سیوداد خوارس مکزیک وعده داده به اسکان دوباره مهاجران اخراج شده از آمریکا کمک کند. 
وی گفت ترامپ، دوستان آمریکایی ما را نگران کرده است و ما باید با ابراز همبستگی به آنها بگوییم که از حمایت ما برخوردار هستند. اگر آنها اخراج شوند ما از آنها با آغوشی باز استقبال خواهیم کرد. 
هفته گذشته، سازمان های مهاجرت و گمرک آمریکا حدود 680 نفر را در سراسر این کشور به عنوان بخشی از سرکوب دولت جدید آمریکا علیه حدود 11 میلیون مهاجر بدون مدرک بازداشت کردند. مقامات آمریکایی تاکید دارند که این حمله مجرمان شناخته شده را هدف قرار می داد اما مدافعان حقوق مهاجران می گویند افرادی که سابقه جنایی مهمی نیز نداشتند، بازداشت شده اند.
تظاهرات گسترده ای برای برگزاری در شهر مرزی «تیجوانا» مکزیک با «سان دیاگو» آمریکا برنامه ریزی شده است.
به گزارش ایرنا، هافینگون پست نوشت: ساخت دیوار بین مرز آمریکا و مکزیک صرف نظر از این که نماد نژادپرستی و بیگانه ستیزی است، احمقانه به نظر می رسد. گروهی از دانشمندان هشدار داده اند که این ساخت باعث بروز مشکلات زیست محیطی مهمی خواهد بود و علاوه بر تخریب اکوسیستم مانع تردد آزاد برخی حیوانات در مناطق مرزی می شود.
«کلینتون ایپس/ Clinton Epps» استادیار بخش حیات وحش و شیلات در دانشگاه اورگن آمریکا در پیامی که از طریق پست الکترونیک ارسال شد به هافینگتون پست گفت که «حفاظت از تردد آزاد حیات وحش در مرزهای ملی در بیش از صد سال گذشته یک اصل حفاظت از آمریکای شمالی بوده است. 
توانایی رفت و آمد آزادانه بسیار مهم است زیرا به حیوانات کمک می کنند آب و مواد غذایی و جفت خود را بیابند و ساخت دیوار با جلوگیری از دسترسی آنها به چنین منابع مهمی تعداد حیوانات از جمله شکارچیان بزرگ در راس زنجیره مواد غذایی را می تواند کاهش دهد و به لحاظ ژنتیکی تنوع آنها را کاهش داده و باعث آسیب پذیری بیشتر حیوانات در مقابل بیماری ها و خشکسالی شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.