رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که از تلاش برای امنیت شهروندان آمریکایی کوتاه نخواهد آمد و بزودی فرمان جدیدی درباره محدودیت‌های روادیدی صادر خواهد کرد.

به گزارش جماران، دونالد ترامپ پنجشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید از فرمان پیشین خود درباره محدودیت‌های ویزایی اتباع برخی کشورها و بررسی سختگیرانه‌تر اعطای روادید آمریکا دفاع کرد و گفت که هفته آینده فرمان جدیدی در این باره صادر خواهد کرد تا امنیت شهروندان آمریکایی را بیشتر و بهتر تأمین کند.
رئیس جمهوری آمریکا چندین بار از رسانه‌های کشورش ازجمله نیویورک تایمز و واشنگتن پست بشدت انتقاد کرد و گفت آنها باید از خود «شرمسار» باشند. او از تصمیم خود برای ارتباط مستقیم با مردم آمریکا خبر داد و گفت «دروغگویی» برخی رسانه‌ها باعث اتخاذ این تصمیم شده است.
دونالد ترامپ، گزارش‌های رسانه‌ای علیه خود را به مقامات دولت باراک اوباما و دموکرات‌ها نسبت داد و با انتقاد شدید از دولت گذشته عنوان کرد که او به عنوان رئیس جمهوری آمریکا وارث یک وضع فاجعه‌بار بوده است.
وی مدعی شد که در همین مدت چهار هفته کارهایی کرده که با دولت قبلی قابل مقایسه نیست.
ترامپ همچنین چندین بار ارتباط و معامله با روسیه را در پاسخ به خبرنگاران تکذیب کرد.

** ترامپ: کاری که فلین کرده انجام وظیفه بود
رئیس جمهوری آمریکا در ادامه جنجال ها و رسوایی های مربوط به مشاور امنیتی خود و استعفای سریع و کم سابقه وی، در دفاع از او عملاً اعتراف کرد که همه تماس های فلین وظیفه ای بوده که او به عهده داشته است.
وی در این کنفرانس خبری که ظاهراً به منظور معرفی جانشینی برای مشاور امنیت ملی مستعفی خود برگزار کرد، بار دیگر به دفاع از مایکل فلین پرداخت و او را مرد شریفی خواند که جز انجام وظایف محوله، خطایی نکرده است.
وی اضافه کرد که روسیه، تنها کشوری نبوده که فلین در دوران تصدی خود با مقامات آن ها تماس هایی داشته و بار دیگر تأکید کرد که از نظر وی، فلین خطایی مرتکب نشده و همه تماس های او با مقامات روسی وظیفه ای بوده که بر عهده وی محول شده بود.
این سخنان ترامپ بدان معناست که تماس های فلین که تعداد آن ها بمراتب بیش از آنچه در گذشته فاش شد، بوده یا به دستور خود او صورت گرفته و یا در نهایت در راستای سیاست ها و اقداماتی است که مورد تأیید رییس جمهوری آمریکا بوده و هست.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.