ترامپ بدنبال استعفای جنجالی مشاور امنیت ملی خود به دلیل نشت اطلاعات تماس های سری او با سفیر روسیه از این که این گونه اطلاعات به سادگی به بیرون کاخ سفید درز می کند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش جماران، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بدنبال استعفای جنجال بر انگیز مایک فلین مشاور امنیت ملی خود در یک پیام توییتری نوشت، نگرانی واقعی این است که چنین اطلاعاتی بطور غیر قانونی از کاخ سفید و واشنگتن نشت پیدا می کند.
استعفای دوشنبه شب مایک فلین در کمتر از یک ماه تصدی مقام مشاور امنیت ملی ترامپ به عنوان واقعه ای بی سابقه در تاریخ این کشور تیتر اول مطبوعات و رسانه های این کشور را به خود اختصاص داد.
این خبر که ناظران و تحلیلگران سیاسی آمریکا آن را مقدمه افشاگری ها و رسوایی هایی بیشتری در کاخ سفید می دانند رئیس جمهوری آمریکا را واداشت تا با اعتراف به ناتوانایی گردانندگان واشنگتن در جلوگیری از نشت اطلاعات محرمانه به بیرون نشت چنین اطلاعاتی را غیر قانونی بخواند.
وی در این پیام نوشته است، باید دید آیا قرار است این گونه اطلاعات زمانی که او به برخورد با مسئله کره شمالی مشغول است، هم درز کند.
در حالی که در چند روز گذشته موجی از خبرهای مربوط به تماس های سری مایک فلین با سفیر روسیه صفحات روزنامه ها و مطبوعات این کشور را پر کرده بود ترامپ که بطور معمول صبح هر روز در صفحه توییتری خود نسبت به این گونه اخبار و جنجال ها واکنش نشان می داد بطور بی سابقه ای در این رابطه سکوت اختیار کرده بود.
همین مسئله و اعترافات فلین در اسعفا نامه خود که گفته است هنگام این تماس و گفت وگوها اطلاعاتی را بطور ناقص در اختیار «مایک پنس» و اطرافیان ترامپ می گذاشته این ظن را بر انگیخته که دایره کارکنان ترامپ و حتی خود او قبل از مراسم تحلیف از چنین تماس هایی اطلاع داشته اند.
علاوه بر این در گیر و دار این جنجال ها، برملا شد که «سلی یتز» وزیر موقت و برکنار شده دادگستری ترامپ نیز قبلا به کارکنان کاخ سفید هشدار داده بود که فلین ممکن است قربانی حق السکوت گیری از سوی کرملین قرار بگیرد و ظاهرا این کار کنان به هشدار وی وقعی نگذاشته بودند.
همین موضوع احتمال تحقیقاتی از سوی کنگره آمریکا در این خصوص را شدت بخشیده است که در صورت تحقق باید انتظار بروز تشنجات بیشتری را در کاخ سفید و میان رئیس جمهوری آمریکا و قانونگذاران کشورش انتظار داشت.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.