بهروز کمالوندی، معاون سازمان انرژی اتمی گفت: سانتریفیوژ I.R.8 ظرفیت غنی سازی 20 سو در سال را دارد که با تولید انبوه این دستگاه، ظرفیت غنی سازی 20 برابر می شود.

به گزارش جماران، بهروز کمالوندی روز سه شنبه در حاشیه سیزدهمین همایش اقامه نماز صنعت هسته‌ ای کشور در مشهد  افزود: اکنون غنی سازی با سانتریفیوژهای I.R.1 انجام می شود که ظرفیت غنی سازی آن یک سو در سال است.
وی اظهار کرد: سانتریفیوژ I.R.8 اکنون در مرحله آزمایش با گاز اورانیوم غنی شده است که پس از اتمام آزمایش در هشتمین سال پس از برجام به تولید انبوه می رسد. 
وی گفت: ساخت این دستگاه که تحول مهمی در صنعت هسته ای و غنی سازی می باشد از مواردی است که در برجام پیش بینی شده و خلاف برجام نیست. 

* رونمایی از 20 دستاورد جدید در حوزه رادیو دارو و پزشکی 
کمالوندی از رونمایی 20 دستاورد جدید در حوزه تولید انواع رادیو دارو در بخشهای مختلف خبر داد و افزود: این دستاوردها فروردین ماه سال آینده رونمایی می شود. 
وی اظهار کرد: بطور مداوم در حال تولید انواع رادیو دارو هستیم زیرا این فرآورده نقش مهمی در درمان و تشخیص در علم پزشکی از طریق تشعشع ایفا می کند. 
سیزدهمین همایش اقامه نماز صنعت هسته‌ ای کشور با حضور جمعی از معاونان و مدیران سازمان انرژی اتمی و دبیران و ائمه جماعات این سازمان در مرکز پژوهشهای آستان قدس رضوی در حال برگزاری است. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.