« دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی« اسرائیل الیوم» گفت که توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 برای رژیم صهیونیستی « فاجعه» است.

به گزارش جماران، ترامپ با بیان اینکه « توافق هسته ای به طور کلی تهدید است»، افزود: نمی توان توافق هسته ای را چه در سطح مذاکرات و چه در سطح اجرا تایید کرد.
وی اضافه کرد: به عنوان یک بازرگان تشخیص می دهم کدام توافق خوب و کدام بد است، توافق هسته ای به طورکلی تهدید است و نمی توان آن را فهمید اما متاسفانه صورت گرفته است.
الاخبار روز شنبه خاطرنشان کرد: ترامپ برای نخستین مصاحبه خود با رسانه های اسرائیلی، « اسرائیل الیوم» یک روزنامه نزدیک به « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برگزید تا مواضعی را که هشدارهائی فراتر از شعارهایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هستند از جمله در باره شهرک سازی اعلام کند.
این روزنامه لبنانی تصریح کرد: مواضع ترامپ در خصوص شهرک سازی پژواکی منفی در اردوگاه دست راستی های تندرو در رژیم اسرائیل خواهد داشت اما به نتانیاهو فرصت مانور رویاروئی با رقبایش در این اردوگاه را با هماهنگی با دولت جدید آمریکا خواهد داد.
براساس این گزارش، ترامپ تعهد داده است که در دوران ریاست جمهوری او رژیم صهیونیستی محکوم نشود و این وعده « میزان ضمانت های آمریکا به این رژیم در ازای گام های احتمالی علیه آن را افزایش می دهد».
وی می گوید: اسرائیل در طول تاریخ با محکومیت های شدیدی مواجه بوده و در دوران ریاست جمهوری خود درصدد محکوم کردن آن نیستم، من مواضع اسرائیل را بسیار خوب می فهمم.
رئیس جمهوری جدید آمریکا در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی می افزاید: ساختن شهرک های جدید برای صهیونیست ها را در خدمت روند « سازش» نمی دانم پس اسرائیل باید در رفتارش منطق داشته باشد.
ترامپ اضافه می کند: ساختن شهرک ها مساحت زمین های در اختیار کشور فلسطینی را کاهش می دهد در حالی که دو دهه است در باره آن دو طرف مذاکره می کنند.
وی با بیان اینکه « اکنون فرصت ها برای تحقق سازش های بزرگتر از سازش اسرائیلی – فلسطینی وجود دارد»، تاکید کرده است که « انتظار دارم طرف فلسطینی بیشتر عقب نشینی کند و امتیاز بدهد زیرا هر توافقی که دو طرف را راضی نکند، خوب نخواهد بود».
رئیس جمهوری آمریکا می گوید: از اطرافیانم زیاد می شنوم که امکان توافق وجود ندارد اما من معتقدم دستیابی به توافق اسرائیلی – فلسطینی ممکن است و اصلا ضروری است که به توافق دست یابیم.
ترامپ در باره انتقال سفارت آمریکا به قدس هم گفته است که به این مساله بسیار جدی فکر می کند اما تصمیم گیری در باره آن آسان نیست.
الاخبار نوشت: اسرائیل الیوم بخش هائی از این مصاحبه را دیروز(جمعه ) منتشر کرد و انتظار می رود فردا( یکشنبه) به طور کامل منتشر شود.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.