معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دیدگاه‌های تخریب‌گرانه به وحدت جامعه اسلامی آسیب می‌زند.

به گزارش جماران، «حسین انتظامی» در مراسم سی و هشتمین سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی پس از راهپیمایی پرشور 22 بهمن در مصلی نکا، اظهار کرد: اگر ایران امروز در امنیت و آسایش به سر می‌برد نتیجه مجاهدت‌های شهدای دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافعان حرم است و نیز بیداری مردم و شکوه انقلاب اسلامی نتیجه راهبری‌های خردمندانه امام خمینی(ره) است.

وی افزود: مدیریت جهادی یکی از شئون اقتصاد مقاومتی است یعنی اگر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دائما بیان و تکرار می‌شود باید توجه کرد که اقتصاد مقاومتی بر اصول درون‌زا و برون‌نگر استوار است تا در این راستا همت گماریم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی بیشتر به داشته‌های خود اتکا کنیم و توسعه را مبتنی بر فعالیت فعالان اقتصادی قرار دهیم و این که دولت به  توسعه کار فعالان اقتصادی کمک می‌کند و ضمن کاهش مداخله در کار آن‌ها به برداشتن موانع تولید کمک می‌کند یعنی نگاه درون‌زا به اقتصاد مقاومتی دارد.

انتظامی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی برون‌نگر یعنی تنش‌ها با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان به حداقل برسد و تلاش کنیم که ایران از موقعیت تهدید خارج شود تا فعالیت‌های اقتصادی کشور تأثیرگذار باشد و مسئولان باید فقط به فکر خدمت باشند و از منافع شخصی چشم‌پوشی کنند.

وی با بیان این‌که در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید رمز پیروزی انقلاب را شناخت تا بر همان محور هم‌چنان متمرکز باشیم، افزود: امام راحل با اتحاد ملی و وحدت کلمه نهضت اسلامی را به پیروزی رساند و در دفاع مقدس نیز این نگرش حاکم بود و مردم همه یک صدا به دنیا استقلال کشور و دفاع از حریم کشور بودند و هر زمان که به وحدت توجه داشتیم پیروز بودیم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر کسی در کشور زمزمه‌های تفرقه داشته باشد به این معنا است که به فکر پیشرفت و توسعه کشور نیست و اگر هر گروه و جناحی به نوعی صحبت و جهت‌گیری کند که فرد یا گروه دیگری را تخطئه کرده و بخشی از این انقلاب را نادیده بگیرد و به‌دنبال تخریب او باشد یعنی به وحدت جامعه آسیب رسانده است.

انتظامی خاطرنشان کرد: زمانی که وحدت آسیب ببیند قطعاً در رسیدن به اهداف انقلاب و نظام اسلامی و توسعه کشور و خدمتگزاری بیشتر ناتوان شده و در مدیریت کشور خلل ایجاد می شود و به همین دلیل در یوم‌الله 22 بهمن بیشتر از هر زمان باید همدیگر را به اتحاد دعوت کنیم و به هر کسی که نکات تفرقه‌آمیز را بیان کرد تذکر دهیم.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و زمانی که این دولت در حال خدمتگزاری است باید از آن حمایت کرد هم‌چنین بخش‌های مختلف حاکمیتی، دستگاه‌های مختلف، قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و نیروهای مسلح که به جامعه خدمت می‌کنند باید به جای تخریب این دستگاه‌ها و نهادها به آن‌ها کمک کنیم تا محیط همدلی ایجاد شود و طبعاً در ایام سیاسی این نگرانی بیشتر می‌شود که از چارچوب‌هایی که ایجادکننده و قوام بخش وحدت است دور شویم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که نگاه عمومی دولت در راستای رویکردهای نظام ایجاد آرامش و گشایش است و اینکه مردم احساس ایمنی کنند، تصریح کرد: رمز پیروزی انقلاب حرکت در سایه رهبری و وحدت کلمه و اتحاد ملی است و همه باید در یک مسیر حرکت کنیم و از زمزمه‌های تفرقه‌افکنانه و تخریب‌گر و از این که یکدیگر را متهم کنیم و دستگاه‌های مختلف را نزد مردم ناکارآمد نشان دهیم پرهیز کنیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.