وزارت امور وضعیت اضطراری افغانستان با انتشار گزارشی اعلام کرد که بر اثر بارش سنگین برف و سرما 119 نفر جان باخته و 89 تن دیگر نیز آسیب دیده اند.

به گزارش جماران ، این وزارتخانه با انتشار گزارشی که روز سه شنبه نسخه ای آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، اعلام کرد که 190 منزل بطور کامل تخریب شده و 23 منزل دیگر نیز آسیب دیده است.

در گزارش افزوده شده است که در این مدت 400 رأس دام نیز تلف شده و تلاش ها برای کمک رسانی ادامه دارد. صخامت برف در 22 استان این کشور از 80 سانتی تا 300 سانتی متر می باشد که به وقت بیشتری برای بازگشایی راه ها نیاز است.
در گزارش اعلام شد که برای آسیب دیدگان سرما و برف در استان نورستان امروز 2 فروند بالگرد با کمک های فوری به این استان اعزام شده است.
براساس این گزارش وزارت راه افغانستان نیز گفته است: در 2 شبانه روز گذشته 80 نفر را که در کوتل «حاجی گگ» استان بامیان در راه مانده بودند نجات دادند.
این وزارت افزود: 150 نفر در یک منطقه دیگر بامیان، 30 نفر در استان «سرپل» و 500 نفر دیگر در در منطقه زابل که در محاصره برف مانده بودند، بدون هیچگونه آسیبی، نجات داده شدند.
در این گزارش آمده است: بزرگراه ها در اکثر استان ها بازگشایی شده اما در 200 هزار کیلومتر جاده و راه های عبوری مردم نیاز به برفروبی دارد که چند روز بطول خواهد انجامید.
وزارت راه افغانستان افزود: در 48 ساعت گذشته 50 مورد سقوط سنگین بهمن در سالنگ ها در مسیر بزرگ راه استان «پروان» با شمال افغانستان رخ داده است که در برخی مناطق ضخامت برف به 4 متر می رسد.
در این گزارش به نقل از وزارت توسعه روستایی آمده است که این وزارت چادر، پتو، چراغ های نفتی، وسایل آشپزخانه، فرش و دیگر وسایل به استان های آسیب دیده فرستاده است تا میان آسیب دیدگان توزیع شود.
در این گزارش اضافه شده است که این کمک ها قابل ملاحظه است و می تواند نیازهای اولیه آسیب دیدگان را در مرحله اول رفع کند.
فعالیت های وزارت بهداشت افغانستان نیز برای کمک های بهداشتی به آسیب دیدگان آمده است که 107 شهرستان این کشور آسیب پذیر است و این وزارت با تدابیر پیش گیرانه، داروهای مورد نیاز را فرستاده بود.
وزارت امور اضطراری به مردم افغانستان اطمینان داده است که آمادگی های کامل وجود دارد و در صورت نیاز از طریق زمین و هوا کمک صورت می گیرد اما مردم باید به هشدارهای ما توجه جدی کنند

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.