بنده اصلا پرونده وی (مهدی هاشمی) را مطالعه نکردم و دسترسی به پرونده نداشتم.

خبرگزاری قوه قضائیه صحت و سقم نقل‌ قول منتسب به یکی از قضات دیوان عالی کشور در رابطه با پرونده «مهدی هاشمی» را از وی جویا شد.

به گزارش جماران،علی مطهری نماینده مردم تهران چند روز در گفت‌وگویی با جماران به بیان خاطراتی از زندگی آیت‌الله هاشمی پرداخته و در این گفت‌وگو اظهاراتی در رابطه با قاضی پرونده مهدی هاشمی را مورد اشاره قرار داده بود/

وی در این گفت‌وگو به نقل از آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرده است«آقای تولیت» پرونده را خوانده بود که او گفته بود هیچ چیز مهمی در این پرونده نمی‌بینم و محکومیتی ندارد.
 
خبرگزاری میزان به نقل از قاضی تولیت نوشت:
وی ضمن تکذیب این اظهارات گفت: بنده اصلا پرونده وی (مهدی هاشمی) را مطالعه نکردم و دسترسی به پرونده نداشتم.
 
تولیت تصریح کرد: حتی سمتی برای خواندن این پرونده نداشته‌ام و آن‌ چیزی که آقای علی مطهری بیان کرده است به شدت از طرف بنده تکذیب می‌شود.
 
به گزارش جماران، علی مطهری در این مصاحبه گفته بود: 

 ایشان(آیت الله هاشمی) خیلی خوشحال بود و می گفت نام هفت قاضی را به من نشان دادند و گفتند با هر کدام که می گویید محاکمه انجام شود و من آقای «تولیت» را انتخاب کردم. آقای تولیت پرونده را خوانده بود که بر اساس نقل آقای هاشمی، او گفته بود هیچ چیز مهمی در این پرونده نمی بینم و محکومیتی ندارد. پرونده را به آقای «سراج» داده بودند و ایشان هم گفته بود که چیز مهمی ندارد؛ از ایشان هم گرفتند و به آقای «مقیسه» دادند و ایشان هم اول گفته بود چیز مهمی ندارد. همچنین یادم هست که ایشان خیلی خوشحال بود، می‌گفت «الحمد لله مهدی در دادگاه دلایلی آورده که همه اتهامات را رد کرده و دادگاه هم جوابی نداشته» و می‌گفت اگر محکومیتی باشد شاید مدت کوتاهی زندان باشد اما بعد دیدیم که 10 سال زندان شد و طبعا ایشان ناراحت شد.

مشروح مصاحبه با علی مطهری را اینجا بخوانید.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.