دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا گفت: شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو به عنوان قهرمانانی بی ادعا و مخلص، جان خویش را برای نجات مردم فدا کردند.

به گزارش جماران، سردار سیدیحیی رحیم صفوی روز یکشنبه در آیین تشییع پیکر شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو در مصلای بزرگ تهران افزود: مردم ایران، بسیار هوشمند، بامحبت و مومن هستند که امروز نیز با حضور گسترده و باشکوه خود در آیین تشییع شهدای آتش نشان، برای قدرشناسی از رشادت و فداکاری این شهدا سنگ تمام گذاشتند. 
وی اظهار کرد: مردم سراسر ایران اسلامی امروز سوگوار شهدای آتش نشان هستند و دعا می کنیم که شهدای بزرگوار حادثه پلاسکو با شهدای کربلا و دفاع مقدس محشور شوند. 
آیین تشییع و خاکسپاری 16 شهید آتش نشان حادثه پلاسکو ساعت 8:30 دقیقه امروز در مصلای امام خمینی(ره) تهران آغاز شده است، قرار است پیکرهای پاک این شهدا پس از اقامه نماز، تشییع و برای خاکسپاری به بهشت زهرا(س) انتقال داده شوند. 
به گزارش ایرنا، ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری تقاطع خیابان فردوسی حدود ساعت 8 صبح روز پنجشنبه(30 دی) دچار حریق شد و پس از حدود سه ساعت عملیات اطفا حریق، ساختمان به یکباره فروریخت. 
پس از 9 روز تلاش امدادگران، پیکر 15 شهید آتش نشان از زیر آوار ساختمان خارج شد که با احتساب شهادت یک آتش نشان در بیمارستان شهید مطهری، 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 
همچنین دراین حادثه 4 شهروند (کسبه و مالکان مجتمع تجاری پلاسکو) جان خود را از دست دادند
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.