نورمفیدی گفت: کشور ما بخصوص در قشر جوان با مشکل بیکاری رو به رو است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: کشور ما بخصوص در قشر جوان با مشکل بیکاری رو به رو است، ولی تنها راهکار حل این مشکل، حمایت از تولید ایرانی و رونق واحدهای تولیدی است.

به گزارش جماران،  آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان، با قرائت خطبه های نهج البلاغه اظهار کرد: حضرت علی (ع) می فرمایند من فردای قیامت به نفع شما بندگان خوب خدا شهادت می دهم و از شما دفاع می کنم.

وی افزود: اگر بنا است حضرت فردای قیامت شهادت بدهند، باید در دنیا شاهد بر اعمال ما بوده باشند، زیرا شهادت دادن حتما باید مبتنی بر علمی باشد.

امام جمعه گرگان با قرائت سوره توبه، ادامه داد: خداوند در قرآن می فرمایند «هر کاری می خواهید در دنیا انجام دهید آزاد هستید، اما اعمال شما در معرض دید است و اینطور نیست عملی انجام دهید و محو شود».

وی با بیان این که خدا، پیامبرخدا و مومنان عمل بندگان را می بینند، تصریح کرد: در روایات داریم منظور از مومنان ائمه اطهار (ع) هستند. امام صادق (ع) می فرمایند «اعمال همه شما، هر روز و شب در محضر مقدس پیامبر خدا (ص) ارائه می شود، لذا مراقب باشید».

نماینده ولی فقیه در استان گلستان روایتی از حضرت امام رضا (ع) هم نقل کرد و گفت: روزی فردی نزد حضرت رسید و خواست که او و خانواده اش را دعا کند، حضرت هم پاسخ داد «مگر من شما را دعا نمی کنم، اعمال شما همیشه به من ارائه می شود و شب و روز، ظاهر و باطن عمل شما را می بینم».

وی ادامه داد: آن فرد وقتی شنید تعجب کرد، ولی حضرت توضیح داد که خدا، پیامبر (ص) و مومنان، عمل شما را می بینند و این مومنان منظور امیرالمومنین (ع)، فرزندان او و امامان بعد از او تا حضرت ولی عصر (عج) هستند.

آیت الله نورمفیدی با یادآوری جمله حضرت علی (ع) درباره شهادت دادن ایشان در روز قیامت، افزود: امیدوارم این بیانات حضرت به ما هشدار بدهد که همه اعمال ما زیر نظر است و شاهدانی تمام کارهای ما را چه پنهان و چه پیدا، می بینند.

وی تاکید کرد: همه باید مراقب اعمال، ایمان و رفتار خود باشیم، همانطور که مراقب سرمایه ها و اموال خود هستیم. ما باید از خود، هویت و وجود خودمان هم مراقبت کنیم و همواره از خدا بخواهیم تا بتوانیم در این مراقبت دائمی و همیشگی، غیر خدا را به دل خود که حرم خدا است وارد نکنیم.

خرید جنس خارجی باعث تعطیلی واحدهای تولیدی می شود

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه های دوم نماز هم گفت: چند شب قبل در اخبار با مردم مصاحبه می کردند که شما از چه محصولات و لباس هایی استفاده می کنید و معمولا مردم هم در جواب می گفتند که جنس های خارجی می خریم. از سوی دیگر تولیدکنندگان هم در مصاحبه می گفتند که کارخانه های ما در حال تعطیلی است زیرا مردم جنس خارجی می خرند.

وی ادامه داد: وقتی این را شنیدم یادم آمد که مردم ما از بیکاری هم گلایه دارند؛ اما باید بگویم مشکل بیکاری حل نمی شود مگر این که تولید رونق پیدا کند و چرخ تولید کشور در بخش های مختلف بچرخد.

وی افزود: اگر این اتفاق رخ دهد می توان امیدوار بود مشکل اشتغال هم حل شود، اما اگر کارخانه های ما به دلیل استفاده از جنس خارجی توسط مردم تعطیل شود، بیکاری روز به روز افزایش می یابد.

امام جمعه گرگان با بیان این که عوامل مختلفی در حل مشکل بیکاری تاثیرگذار است، بیان کرد: یک راهکار این است که ایرانی جنس ایرانی مصرف کند، زیرا اگر جنس خارجی بخریم، کارگران ما بیکار می شوند و زمینه کار را از بین می بریم، در عین حال کارگران چینی مشغول‌تر می شوند.

وی با بیان این که همه مسئولان تاکید دارند جنس ایرانی مصرف کنید، اظهار کرد: در مقابل ما که باید جنس داخلی بخریم، تولیدکنندگان هم باید جنسی روانه بازار کنند که مردم کیفیت آن را بپسندند و جنس خارجی نخرند. لذا اگر جنس خوب وارد بازار شود مردم سراغ جنس خارجی نمی روند.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: مردم نباید توقع داشته باشند که دولت همه را جذب کند زیرا دولت داد می زند که نیرو زیاد دارد و بسیاری از افراد مشغول در دولت مازاد هستند.

شکست برنامه های عربستان در حمله به یمن

وی در ادامه با اشاره حمله عربستان به کشور یمن، گفت: سعودی ها برای هیچ، به یمن حمله کردند، آن ها می خواستند رئیس جمهوری فراری که مردم اورا نمی خواهند، به کشور برگرداند. حدود دو سال که همینطور در فراز و نشیب داستان حمله عربستان سعودی به کشور یمن هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: سعودی ها اول به اسم «توفان قاطع»  وارد شدند و یمن را کوبیدند، خانه های مردم را ویران کردند و انسان های زیادی را کشدند. در آمارها آمده ۶۰ درصد کودکان یمنی در حمله های سعودی ها کشته شدند.

وی با بیان این که عربستان با این همه جنایتی که کرد، هیچ نتیجه ای جز ویرانی نگرفت، تصریح کرد: آن ها طرح جدیدی با نام «بازگشت به امید» را آغاز کردند اما رویه قبل را ادامه دادند و باز هم نتیجه نگرفتند و آبروی رژیم سعودی رفت. حال بعد از این همه جنایت حال بحث مذاکره را مطرح می کنند.

آیت الله نورمفیدی با بیان این که سعودی بعد از جنایت های بسیار بحث مذاکره را را مطرح کرده اند، اضافه کرد: حدود دو سال یک کشور را کوبیدند و همه چیز آن را نابود کردند، حال به یاد مذاکره افتاده اند. اما دیگر هیچ چیز برای آن ها نمی تواند آبرو جمع کند، حتی عنوان خادم الحرمین.

وی با بیان این که همپیمانان عربستان هم کنار رفته اند، گفت: چند کشور که علیه یمن ائتلاف کرده بودند چند هدف داشتند که یکی از اهداف بازگرداندن رئیس جمهور فراری و هدف دیگر خلع سلاح انصارالله بود. اما هیچ کدام از اهداف آن ها محقق نشد و همه فشارها باعث شد نیروهای یمنی متحدتر شوند و در مقابل این تجاوز آل سعود بایستند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قبلا شعار سخنگوی ائتلاف علیه یمن «جنگ تا رسیدن به هدف» بود، حال شعار آن ها عوض شده و همان سخنگو می گوید «خط قرمز ما مرز سعودی است».

سعودی ها به دنبال نقض برجام هستند

وی اضافه کرد: سعودی ها اخیرا دنبال این هم هستند که برجام را با کمک رئیس جمهور جدید آمریکا منحل کنند. آن ها خیلی تلاش کردند که مذاکرات به نتیجه نرسد ولی به اهداف خود نرسیدند.

امام جمعه گرگان گفت: وقتی عربستان و رژیم صهیونیستی با برجام و مذاکرات مخالف است و تلاش می کردند تا به جایی نرسد، چطور برخی با آن مخالفت می کنند؟ سعودی ها می خواهند با همکاری ترامپ کاری کنند تا ایران را عصبی شود و برجام را نقص کند.

وی افزود: عربستان به سناتورهای آمریکایی پول می دهد تا تحریم های علیه ایران را تشدید کنند و ایران عصبی شود و برجام را نقص کند. درست است که آمریکا بد عهدی می کند، اما باید در برخوردها باید مراقب باشیم تا با درایت و عقلانیت رفتار کنیم.

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: این مذاکرات برای ایران در دنیا آبروی بسیاری به دست آورد. همه فهمیدند ایران دنبال چیزهایی که مطرح می کردند نیست و سازمان انرژی اتمی هم عنوان کرد که ایران رسما به همه تعهدات خود عمل کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این شرایط جدید آمریکا باید مراقب باشیم تا ما بر توطئه ها غالب باشیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.