سنای آمریکا "مایک پامپئو" را به عنوان مدیر آژانس مرکزی اطلاعات (سیا) تایید کرد.

به گزارش جماران ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در جریان سخنرانی در مقر سازمان سیا در ویرجینیا، مایک پامپئو، سیاستمدار اهل ایالت کانزاس را مورد تحسین قرار داد.

وی گفت: برای بسیاری از پست‌های کابینه باید ۸ یا ۹ نامزد را مورد بررسی قرار دهم اما از نظر من برای مدیریت سازمان سیا پامپئو تنها نامزد مناسب است.

ترامپ در این سخنرانی گفت: پامپئو ابتدا با نمره عالی از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل شد و سپس با نمره عالی توانست مدرک حقوق از دانشگاه هاروارد را کسب کند. پامپئو قادر خواهد بود تا کار فوق‌العاده و عظیمی انجام دهد.

جان برنان، مدیر سابق سیا و ترامپ درخصوص مسائل متعددی با یکدیگر اختلاف داشتند. تایید پست مدیریت سیا از نظر کنگره یک موضوع امنیت ملی است نه سیاسی. به علاوه رینس پرایباس، رئیس سابق کمیته ملی جمهوری‌خواهان و رئیس کنونی دفتر کاخ سفید نامزدی پامپئو را مورد تایید قرار داد. تایید پرایباس بیانگر حمایت گسترده در بین سیاستمداران تعیین شده است.

پامپئو رای ۶۶ نماینده سنا را به دست آورد.

 

وب سایت سیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان سیا یکی از ۱۷ آژانسی است که جامعه اطلاعاتی آمریکا را تشکیل می‌دهد. این آژانس موظف است تا اطلاعات خارجی را جمع آوری کند. ماموریت‌های اصلی پامپئو جمع آوری، تحلیل، ارزیابی و انتشارات اطلاعات خارجی برای کمک به رئیس‌جمهور و سیاست گذاران ارشد آمریکا در تصمیم گیری‌های مربوط به مسائل امنیت ملی است. این یک روند بسیار پیچیده محسوب می‌شود و شامل گام‌های متعددی است.

پامپئو در اظهاراتی در مقابل کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان گفت: سازمان سیا باید اصلی‌ترین سرویس جاسوسی جهان باشد. من مطمئنم که تحلیلگران، زمان، فضای سیاسی و منابع لازم برای انجام بررسی‌ها و قضاوت‌های منصفانه، هدفمند و درست را دارند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.