نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه پلاسکو یک هشدار جدی برای مسئولان بود که اگر خدای نکرده زلزله ای در تهران به وقوع بپیوندد مردم باید چه مصیبت عظیمی را تحمل کنند.

به گزارش جماران ،مصطفی کواکبیان روز یکشنبه در حاشیه مراسم ترحیم والده الیاس حضرتی در مسجد جامع شهرک غرب افزود: امروز نمایندگان مجمع تهران نشستی را به صورت فوق العاده برای بررسی فاجعه پلاسکو برگزار خواهند کرد.

وی گفت: برای موضوع حادثه پلاسکو پنج نکته باید مد نظر قرار گیرد، نخست اینکه دولت متاسفانه نزدیک به سه سال است که جلسات شورای ساماندهی پایتخت را تشکیل نمی دهد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: باید این جلسات برگزار و مشکلات صنایع تهران، انتقال پادگان ها از تهران و انتقال پایتخت سیاسی در این جلسات پیگیری شود.
وی ادامه داد: همچنین باید در رابطه با تجهیزات آتش نشانی و مجهز کردن آنها همت کنیم و معنایی ندارد که ماموران آتش نشانی از کف خیابان طبقه 19 ساختمانی را با شلنگ آب خاموش کنند.
کواکبیان خاطرنشان کرد: نکته سوم به بنیاد مستضعفان بازمی گردد، به این معنی که درست نیست گفته شود اخطارهایی داده بودیم و باید کسبه توجه می کردند، زیرا مالک اصلی این ساختمان بنیاد است و آنها باید پیگیر می شدند.
وی اظهار کرد: نکته چهارم به شهرداری باز می گردد و این نهاد باید در قانون ایمنی سازی ساختمان ها بیشتر همت کند.
به گفته کواکبیان، شهرداری باید در این موضوع حداقل برای ساختمان های دیگر دقت و پیگیری بیشتری بکند.
وی تاکید کرد: در مجلس شورای این مساله را پیگیری خواهیم کرد و باید آسیب شناسی شود و تمام دستگاه ها به افکار عمومی پاسخگو باشند. 
کواکبیان افزود: اینکه گفته می شود آتش نشانان عنوان شهید ندارند حرف باطلی است و نیز دستگاه های ذیربط باید اموال مال باختگان را جبران کنند. 
ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران حدود ساعت 8 روز پنجشنبه هفته گذشته دچار حریق شد که پس از حدود سه ساعت، 15 طبقه ساختمان کامل تخریب شد و فرو ریخت.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.