هزاران نفر از زنان، گروه های اقلیت و مهاجران روز شنبه در شهرهای سیدنی و بریزبن استرالیا در حرکتی اعتراضی شرکت کردند تا نسبت به سیاست های 'دونالد ترامپ' چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا واکنش نشان دهند.

به گزارش جماران ، رسانه های استرالیا اعلام کردند راهپیمایی ضد سیاست های رئیس جمهوری آمریکا در سیدنی که در آن دستکم پنجهزار نفر شرکت داشتند از ساعت 11 به وقت محلی آغاز شد و سپس این افراد مقابل کنسولگری آمریکا در این شهر تجمع کردند.
این راهپیمایی به نوشته تارنمای روزنامه 'هافینگتون پست' استرالیا، در حمایت از حقوق برابر، رفتار عادلانه و مدنی با زنان، همبستگی با اقلیت ها و مهاجران در برابر نفرت و تعصب برگزار شد.
مواضع دونالد ترامپ درباره زنان، مهاجران، اقلیت ‌های نژادی و مذهبی از آغاز کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا جنجال‌ های بسیاری درست کرد.
این راهپیمایی پس از حرکت اعتراضی مردم آمریکا در روز سوگند 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری جدید آمریکا شکل گرفت.
قرار است بزرگترین راهپیمایی‌ در واشنگتن برگزار شود، جایی که برگزارکنندگان انتظار دارند ده‌ ها هزار معترض در آن شرکت کنند.
همزمان با راهپیمایی اعتراضی مردم در شهر سیدنی استرالیا نیز هافینگتون پست نوشت یک شرکت استرالیایی با استفاده از هواپیما نام ترامپ را به سفارش هوادارانش در آسمان نوشته است.
تاکنون مشخص نشده است آیا نوشته در حمایت یا اعتراض به ترامپ بوده است و صاحب شرکت نیز سخنی در این مورد نگفت.
تارنمای 'سیدنی مورنینگ هرالد' نیز اعلام کرد در گرمای سوزان روز شنبه، حدود 300 نفر از مردم در یکی از میادین شهر 'بریزبن' در اعتراض به سیاست های دونالد ترامپ تجمع کردند.
مردم چند شهر نیوزیلند نیز امروز شنبه در مخالفت با سیاست های ترامپ دست به راهپیمایی زدند تا نگرانی خود را از سیاست های وی نشان دهند.
صدها نفر نیز روز جمعه در فیلیپین با تجمع مقابل سفارت آمریکا در مانیل 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری جدید آمریکا را متهم به شهوت رانی، نژادپرستی و بیگانه ستیزی کردند.
مواضع ترامپ در مورد زنان، مهاجران و اقلیت ‌های نژادی و مذهبی به ویژه مسلمانان در کارزارهای انتخاباتی آمریکا واکنش های زیادی به همراه داشت.
نواری از سخنان وی نیز در دوران کارزار انتخاباتی پخش شد که وی می گفت چون ستاره ‌ای مشهور است هر کاری دلش بخواهد با زنان می ‌کند.
پس از انتشار این نوار چند زن دونالد ترامپ را به آزار جنسی متهم کردند.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.