سازمان امریکایی اتحاد نرم افزار(BSA) روز جمعه با انتشار گزارشی با هشدار به مقامات امنیتی هند اعلام کرد دهلی نو آمادگی لازم برای مبارزه با حمله های سایبری را ندارد.

به گزارش جماران ، این سازمان آمریکایی که زیر نظر شرکت مایکروسافت در امور امنیت نرم افزارها و فضای سایبری در دستگاه های دولتی و بازار های بین المللی فعالیت می کند در این گزارش اضافه کرد هرچند هند دارای سیستم هشدار دهنده و واکنش سریع در خصوص حمله های سایبری است ولی این کشور هیچ ساختار رسمی برای مبارزه با این حمله هادر سطح ملی در نظر نگرفته است .
'جارد راگلند' رئیس سازمان اتحاد نرم افزار (BSA) با اشاره به رشد چشمگیر فضای دیجیتال خاطرنشان کرد دولت هند باید بتواند از بخش های مالی و اقتصادی خود در برابر حمله های سایبری محافظت کند.
وی افزود: منطقه آسیا اقیانوسیه به طور کلی در مقایسه با اروپا و آمریکای شمالی در تعیین یک چارچوب امنیت سایبری و تصویب قوانین ضعیف عمل کرده است. 
رئیس سازمان اتحاد نرم افزار با بیان اینکه هند در مقایسه با ژاپن و استرالیا در خصوص امنیت سایبری ضعیف عمل کرده خاطرنشان کرد حضور سازمان های دولتی و خصوصی در فضای مجازی مانند شبکه های اجتماعی باعث افزایش حمله های سایبری به آنها در فضای مجازی می شود.
وی افزود:مبارزه دولت هند با پول سیاه این کشور را مجبور به استفاده بیشتر از فضای دیجیتالی وتوجه ویژه به امنیت سایبری کرده است .
پیش از این یک گروه هکر موسوم به 'لژیون' اخطار داده بود که سیستم بانکی هند بسیار آسیب پذیر است و به راحتی هک می شود.
در یکی از بزرگترین سرقت اطلاعات حساس اینترنتی در هند که سال گذشته اتفاق افتاد ، اطلاعات مربوط به سه میلیون و 200 هزار کارت اعتباری در این کشور هک شد.
همچنین در ماه اکتبر سال 2016 یک گروه هکر پاکستانی به نام 'هکسور' ادعا کرد که حدود هفت هزار و 70 وب سایت هندی را هک کرده است.
یکی از جدی ترین حمله های سایبری به سیستم دیجیتال هند در سال 2013 اتفاق افتاد که در این حمله وب سایت شرکت دولتی الکترونیک هند توسط گروه هکر موسوم به ' فروزن میست' هک شد.
این گروه اقدام به سرقت اطلاعات حساس سازمان تحقیقات هوا و فضا و مرکز هسته ای بهابهای هند کرد.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.