لحظاتی قبل صدای شلیک ممتد سامانه‌های پدافند هوایی در مرکز تهران شنیده شد.

به گزارش جماران، عصر امروز و لحظاتی قبل صدای شلیک سامانه‌های پدافند هوایی در مرکز تهران شنیده شد.

این تیراندازی ممتد و چند دقیقه به طول انجامید.

به گفته ناصربخت  معاون امنیتی انتظامی فرمانداری تهران، هدف یک پرنده بدون سرنشین بوده که وارد منطقه ممنوعه شده و توسط سامانه های پدافندی ساقط شده است.

 

انهدام شی ناشناس در حوالی میدان انقلاب

شی‌ء دیده شده در آسمان تهران کوآد کوپتر بوده است

همچنین یک مقام مسئول در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا به صدا و سیما گفت: این کوآد کوپتر در منطقه پرواز ممنوع اقدام به پرواز کرده که با اقدام سریع پدافند و توپ های 23 میلی متری ضد هوایی منطقه را ترک کرده است.

وی افزود: پدافند به سرعت این پرنده را شناسایی می کند و تکلیف آنرا معلوم خواهد کرد که از کجا پرواز کرده و با چه هدفی در منطقه پرواز ممنوع بوده است. 

این مقام مسئول در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش تصریح کرد: هر شیء پرنده ای در یک لحظه مورد شناسایی قرار می گیرد و با شدت با آن برخورد خواهد شد.

صدای شنیده شده صدای هوشیاری و آمادگی و امنیت کامل است

معاون عملیات پدافند هوایی خاتم‌الانبیا گفت: یک فروند هلی‌شات بدون سرنشین وارد منطقه پرواز ممنوع شد که پدافند هوایی طبق معمول وظیفه خود را انجام داد و اقدام لازم انجام شد.

 

به گزارش جماران، امیر الهامی در گفت‌وگوی تلفنی با یکی از بخش های خبری شبکه خبر در مورد تیراندازی به یک پهپاد در محدوده منطقه پرواز ممنوع در تهران گفت: این تیراندازی موضوع نگران‌کننده‌ای نیست و به مردم اطمینان خاطر می‌دهم که صدای شنیده شده صدای هوشیاری و آمادگی و امنیت کامل است.

معاون عملیات پدافند هوایی خاتم‌الانبیا افزود: یک فروند هلی‌شات بدون سرنشین وارد منطقه پرواز ممنوع شد که پدافند هوایی طبق معمول وظیفه خود را انجام داد و اقدام لازم انجام شد.

او گفت: بعد از رگبار این پرنده بلافاصله از محدوده دور شد و چون لازم است امنیت مناطق مسکونی لحاظ شود و با توجه به خروج آن پرنده از منطقه پرواز ممنوع همکاران من از ادامه تیراندازی دست کشیدند.

امیرالهامی با بیان اینکه تیراندازی خاتمه پیدا کرده و مورد نگران کننده‌ای وجود ندارد، گفت:  آنچه رویت کردیم تهدید خاصی به حساب نمی‌آمد  و آنچه مردم شنیدند اطمینان‌‌خاطر آنها در این مورد است که فرزندانشان در پدافند هوایی کاملا هوشیار هستند. 

 

پهباد توسط پدافندهوایی دانشگاه تهران ساقط شد

مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران درباره شلیک به سوی پهباد توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش جماران، علی جنگ‌روی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره علت تیراندازی ضدهوایی که دقایقی پیش در حوالی محدوده انقلاب شنیده شد، گفت: شی که توسط پدافند هوایی ساقط شده ،‌ یک پهباد کوچک در حوالی دانشگاه تهران مشاهده و توسط پدافند هوایی دانشگاه تهران و مراکز حساس رصد  و مورد هدف قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی فرمانداری تهران تاکید کرد: اینکه این پرنده متعلق به چه کسی بوده در حال رسیدگی است.

معاون امنیتی استانداری تهران به ایرنا گفت: بر اساس گزارش های مردمی ریزپرنده خارج شده از منطقه دارای محدودیت پروازی مرکز تهران بر روی بام یک ساختمان در خیابان طالقانی محدوده چهارراه ولیعصر فرود آمده است. نیروهای آتش نشانی و پلیس تهران تلاش برای یافتن این ریزپرنده را آغاز کرده اند.

به احتمال زیاد ریزپرنده مورد نظر به بخش خصوصی متعلق است زیرا دستگاههای دولتی با محدودیت های پروازی محدوده مرکزی تهران و لزوم داشتن مجوزهای لازم آشنایی کامل دارند.

 

حجم ویدیو: 3.01M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.