روستای ورزگ طبق سرشماری سال 1390، 186 خانوار جمعیت دارد و در 20 کیلومتری شهر قاین واقع است.
فرماندار قاینات با حضور در جمع مردم روستای یادشده گفت : موضوع گازرسانی از طریق استانداری خراسان جنوبی و مراجع مربوط پیگیری می شود.
بهمن کهن ترابی با بیان اینکه شفافیت و صادقانه صحبت کردن با مردم جزو اصول کار دولت تدبیر و امید است، اظهار کرد: با توجه به شفافیت در گفتار و عمل به شایعه و تخریب مخالفان توجهی ندارد و در مدت حضور در فرمانداری تمام تلاش خود را برای حل مشکل شهرستان به کار گرفت و در این مدت به روستاها بیشتر از شهر توجه شد، آمار گویای این واقعیت است.
فرماندار قاینات بیان کرد: قصد وعده های نشدنی به مردم ندارد، اگر زمانی مسئولی وعده داد و عمل نکرد، نزد مردم و خدا مسئول است، اگر قولی دهد و در صورت نبود، اعتبار سعی خواهد کرد از راههای مختلف به دنبال تامین اعتبار باشد.
وی با اشاره به پیگیری های نمایندگی سابق شهرستان در گازرسانی به روستاهای قاینات گفت: بیشترین درصد گازرسانی به روستاهای خراسان جنوبی مربوط به قاینات است و77درصد خانوار روستایی شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و این میانگین در استان 44 درصد است و حتی از میانگین کشوری هم جلوتر است.
کهن ترابی بیان کرد: : هیچ یک از مسئولان شهرستان برای گازرسانی قول 100در صد ندادند مگر این که اعتبار آن تامین شود و برای گازرسانی به ورزگ بیش از 20 میلیارد ریال بودجه نیاز است.
وی بیان کرد: منکر خدمات مردم ورزگ در انقلاب نیستیم، قول 100در صد نمی دهم ولی پیگیری می کنم، از نماینده شهرستان هم می خواهم پیگیر کار باشد که بتوانیم قدم هایی برداریم.
وی افزود: برای حل این مشکل باید از طریق مدیرعامل شرکت گاز استان ، معاون استانداری و نماینده مجلس پیگیری شود تا پایان سال بتوان راههای جذب اعتبار و حل این مشکل گام هایی برداشت.
همچنین حجت الاسلام سید مرتضی اصفهانی امام جمعه قاین گفت: مسئولان باید از هر طریق ممکن پیگیر گازر سانی به روستای یاد شده باشند و برای تامین اعتبار گام های اساسی بردارند.
محمدحسن مشهدی رئیس گاز قاینات نیز گفت: پیگیری خواهد کرد، توزیع بودجه در اختیار شهرستان نیست، ولی براساس بند(ق) در روستاهایی که سرانه گاز رسانی هر خانوار 65 میلیون ریال باشد در اولویت اول قرار دارد و روستاهایی که سرانه آن بیشتر از این عدد باشد همانند روستای ورزگ فعلا با توجه به قانون یاد شده در اولویت اول نیست.
حجت الاسلام مهدی قاسمی روحانی مستقر در روستای ورزگ با ارائه گزارشی از فعالیت های مردم در صحنه های انقلاب و تقدیم 20شهید گفت: خواسته مردم روستا گازرسانی است .
وی بیان کرد: با وجود اینکه این روستا در دفاع مقدس جمعیت زیادی نداشت، رزمندگان زیادی از آن در جنگ تحمیلی حضور یافتند و مردم همچنان در همه صحنه های انقلاب حضور فعالی دارند .
وی بیان کرد: پیگیری های زیادی از گذشته شد، حتی فرماندار وقت در سال 86قول گازرسانی به روستا را داد، مردم دیگر قول و قرارها را نمی پذیرند و خواهان شروع عملیات اجرایی گازرسانی به روستا هستند.
*7218*2047*خبرنگار - محمد امین زرگر * انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.