پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

اعتراض مجمع نمایندگان استان به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه؛

تنها پالایشگاه کرمانشاه را متری ۵۰ هزار تومان فروختند

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: تنها پالایشگاه کرمانشاه را متری ۵۰ هزار تومان به بخش خصوصی واگذار کردند.

 

به گزارش جماران ،حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفتگو با بخش ویژه خبری شبکه محلی کرمانشاه در خصوص تذکر سه تن از نمایندگان استان به وزیر اقتصاد اظهار داشت: اساس تذکر بنده و آقای صفری، آقای حسینی کیا به نمایندگی از دیگر نمایندگان استان که این دغدغه را دارند به وزیر اقتصاد مبنی بر واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی است.

فلاحت پیشه بیان کرد: پالایشگاه کرمانشاه مربوط به سال ۱۳۱۳ و یکی از اولین پالایشگاه های کشور است  و  ما همواره از قطب های پالایشگاهی کشور بوده و هستیم و با تصمیم گیری که گرفته شده قرار شد این پالایشگاه واگذار شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: اخباری که به ما رسید که ۱۲ میلیارد تومان بخش خصوصی که پالایشگاه به آن واگذار شده پرداخت کند و  سرجمع قرارداد حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: زمانیکه این آمار را با بندهای موجود مقایسه می کنیم جای تعجب دارد به همین دلیل ما به عنوان مجمع نمایندگان خواهان روشنگری جدی در این زمینه هستیم و سازمان خصوصی سازی، وزارت اقتصاد و حتی شخص رئیس جمهور جلوی این کار را بگیرند.

فلاحت پیشه در ادامه گفت: ما یک تذکر به رئیس جمهور دادیم و بلافاصله یک سوال از وزیر اقتصاد  مطرح کردیم که بعد از برنامه قطعا در کمیسیون مطرح می شود.

وی با ادامه توضیحات افزود: میزان دارایی های شرکت پالایشگاه کرمانشاه را  به طور خیلی مشکوکی در صورت های مالی بسیار ناچیز دیدند به عنوان مثال انبار کالای پالایشگاه دارای بیش از ۱۳ هزار قلم کالا به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد تومان است که به ما گزارش شده است.

فلاحت پیشه بیان کرد: مساحت زمین این پالایشگاه مطابق اسناد ثبتی بیش از ۹۰ هکتار در بهترین نقفطه کرمانشاه است و در کارشناسی بعمل آمده از قرار هر متر ۵۰ هزار تومان برای این زمین در نظر گرفته شده در حالیکه بر اساس عرف محل حداقل میانگین چند میلیون تومان ارزش متری زمین است.

وی اظهار کرد: پالایشگاه کرمانشاه ۴۴مخزن نفتی به ظرفیت ۱۵۵ میلیون لیتر به ارزش تقریبی بیش از ۲۰۰ میلیار د تومان دارد در زمینه های مختلف مانند صد تن کاتالیست، ۲۵۰ کیلوگرم طلای سفید، ۴۴۰ کیلوگرم رنیوم و... از انواعی است که گویا اصلا محاسبه نشده و موضوع دیگر این است که اخیرا دستگاه مولد کمپرسور توربینی به ارزش  بیش از ۷۰ میلیارد تومان خریداری  شده و هنوز در محل پالایشگاه نصب نشده و از طرفی این پالایشگاه دارای ماشین آلات بی نظیری به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد تومان گزارش شده و بیش از ۲۰۰ میلیارد هم تجهیزات صنعتی در مدار تولید قرار داده و...

فلاحت پیشه اظهار کرد: ریز آمار را وقتی می بینیم اصلا با آن ۱۸۰ میلیارد تومان  که گزارش شده نمی خواند و این پالایشگاه یکی از سرمایه ملی کشور و استان است. در شرایطی که دولت زیر بار انجام پالایشگاه آناهیتا نرفته دارند تنها پالایشگاه استان را واگذار می کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: در خصوصی سازی های گذشته می بینیم واگذاری هایی که صورت گرفته در مسیر  کشور است کارگران بیکار شدند استان از حالت تولید کننده خارج شده و موارد دیگر..

وی افزود: به همین  دلیل این تذکر داده شده و انتظار این است این روشنگری خیلی سریع صورت گیرد و اگر نقطه ابهامی وجود دارد موضوع به حالت توقف در بیاید تا بعد بررسی های کارشناسی در این رابطه صورت بگیرد.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: در هرگونه واگذاری احتمالی باید اولا قطبیت پالایشگاهی استان  کرمانشاه حفظ شود کاربری تغییر نکند و مورد اساسی دیگر کارگران و  تکنیسین های که آنجا زحمت کشیدند بکار خود ادامه دهند.

منبع:مهر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.