نیروهای ارتش عراق در ادامه عملیات آزادسازی موصل روز جمعه موفق شدند ساختمان های حکومتی از جمله استانداری ، فرمانداری و دانشگاه شهر موصل را بطور کامل آزاد کرده و چندین مرکز ساخت سلاح شیمایی را در این دانشگاه به کنترل خود در آورند.

 

به گزارش جماران ،صباح نعمان سخنگوی نیروهای ویژه نیروهای مبارزه با تروریسم عراق در اربیل با اعلام این مطلب گفت: نیروهای ضد ترور عراق روز جمعه موفق شدند دانشگاه موصل را که مهمترین مرکز استقرار نیروهای داعش است به همراه شماری از ساختمان های اداری از جمله استانداری و فرمانداری را به کنترل خود در آورند.
وی افزود: نیروهای ما چندین مرکز ساخت سلاح شیمیایی را در دانشگاه موصل کنترل کردند که گروه تروریستی و تکفیری داعش از آنها برای ساخت سلاحهای شیمیایی بهره می گرفت.
این فرمانده نظامی نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم ارتش عراق تصریح کرد: هرچند اطلاعات دقیقی از میزان کشته شدگان داعش در نبرد آزادسازی موصل وجود ندارد اما تنها نیروهای ضد ترور بیش از 400 تروریست را به هلاکت رسانده اند. وی اضافه کرد هر کسی را که در مقابل نیروهای ما مقاومت کند هدف قرار می دهند.
به گزارش جماران ،غیاث سورچی یکی از مسئولان کردی در استان موصل  در اربیل گفت: داعش روز جمعه متحمل ضربه سنگینی شد و در نتیجه این نبرد نیروهای عراقی توانستند بیش از 90 درصد سمت چپ شهر را به کنترل خود دربیاورند.
وی افزود: نیروهای عراقی همچنین موفق شدند محله صدریه و پل حریه را نیز به کنترل خود دربیاورند.
این مقام کرد عراقی اظهار داشت: داعش تمامی 5 پل ارتباطی سمت چپ و راست شهر را منفجر کرده است اما ارتش عراق برنامه جدی برای راه اندازی پلهای سیار بر روی رودخانه دجله داشته و بزودی وارد منطقه راست شهر(بخش غربی) نیز خواهد شد.
وی در ارتباط با مقاومت نیروهای داعش نیز گفت: ما پیش بینی مقاومت شدید داعش را در دانشگاه موصل می کردیم چون این مکان برای آنها دارای اهمیت راهبردی بود ولی پیروزی سریع نیروهای عراقی نشان داد که این گروه دیگر یارای مقاومت ندارد و با منفجر کردن پلهای رودخانه دجله نیز ارتباط شماری از نیروهای این گروه که در سمت چپ شهر باقی مانده اند با سمت راست کاملا قطع شده است.
در خصوص میزان مقاومت داعش در سمت راست شهر (بخش غربی)نیز غیاث سورچی تاکید کرد: داعش هرچه توان داشت در سمت چپ شهر بکار برد تا مانع از پیروزی نیروهای عراقی شود اما در این نبرد کاملا شکست خورد و هرچند سمت راست از تراکم ساختمانی بیشتری برخوردار است، اما بدون شک این گروه در سمت راست دیگر توان مقاومت بیشتر نخواهد داشت .

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.