یکی از فرمانده هان نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) در واکنش به اظهارات ترکیه در خصوص نیروهای الحشد الشعبی گفت: اگر راه حل های دیپلماتیک جوابگو نباشد با قدرت و توان خود نیروهای ترکیه را از خاک عراق اخراج خواهیم کرد.

 

 

به گزارش جماران ،به نوشته پایگاه خبری المعلومه، 'جواد الطیباوی' در واکنش به تصریحات ترکیه در خصوص اینکه خروج نیروهای خود از بعشیقه را منوط به عقب نشینی الحشد الشعبی از این مناطق دانسته، این امر را دخالت آشکار در امور داخلی عراق دانست و افزود: نیروهای الحشد الشعبی به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در نبرد موصل به عنوان یک نیروی رسمی مشارکت دارد.
وی افزود: در صورتی که راه حل های دیپلماتیک برای خروج نیروهای ترکیه از خاک عراق جوابگو نباشد، نیروهای الحشد الشعبی با قدرت و توان خود آنها را از خاک این کشور بیرون می کنند.
 روزنامه 'دیلی صباح' ترکیه روز گذشته (سه شنبه) نوشت که آنکارا نیروهای خود را از خاک عراق تا زمانی که نیروهای الحشد الشعبی در اطراف موصل حضور دارند، خارج نمی کند. 
روزنامه حریت ترکیه نیز در مطلبی به نقل از یک مسئول ترک نوشت: نیروهای ترکیه تا آزادسازی کامل موصل از استان نینوای عراق خارج نخواهند شد.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز روز سه شنبه در خصوص روابط با آنکارا گفت: روابط ما با ترکیه تا زمان خروج نیروهای این کشور از خاک عراق وارد مرحله جدید نخواهد شد.
حضور صدها نظامی ترکیه که بدون اجازه دولت مرکزی عراق اواخر سال 2015، در پادگانی در شهر بعشیقه در شمال عراق مستقر شدند، منجر به تنش روابط بین عراق و ترکیه شد.
نخست وزیر ترکیه به منظور عادی سازی روابط با بغداد روز شنبه هفته گذشته بعد از گذشت یکسال از این تنش، وارد پایتخت عراق شد و مورد استقبال رسمی همتای عراقی اش قرار گرفت.

منبع :ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.