رسانه‌های دیداری و شنیداری پاکستان از اولین ساعات انتشار خبر درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به پوشش کامل این خبر پرداختند.

 

به گزارش جماران ، اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌های دیداری و شنیداری اعم خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و پایگاه‌های خبری پاکستان در نخستین ساعات انتشار خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام به باز نشر آن در صفخات خود به زبان‌های اردو و انگلیسی کردند. 

این رسانه‌ها با ذکر سوابق و زندگینامه آیت الله هاشمی رفسنجانی و همچنین فعالیت‌های پیش و پس از انقلاب ایشان درگذشت این سیاستمدار ایرانی را باعث تاسف دانستند. 

خبرگزاری «داون نیوز» پاکستان ضمن انتشار این خبر در اولین ساعت، درگذشت ایشان را ناشی از حمله قلبی عنوان کرد. این خبرگزاری با انتشار این خبر در هر دوصفحه اردو و انگلیسی خود به معرفی سوابق و فعالیت‌های آیت‌الله هاشمی پرداخت. 

 «اکسپرس تریبیون» پاکستان نیز با اعلام این خبر، آیت‌الله هاشمی را مهره‌ای گران قدر و اساسی در روابط پاکستان و ایران توصیف کرد. در مطلبی که در سایت خبری این رسانه منتشر شده بود، آیت الله هاشمی از افراد بسیار مهم و کلیدی و دارای نقش اساسی در انقلاب اسلامی ایران و پس از آن معرفی شد.

برخی از شبکه‌های خبری ماهواره‌ای اعم از «جیو نیوز»، «سما»، «دنیا»، «داون»، «کاپیتل» و همچنین تلویزیون دولتی پاکستان در اولین ساعات انتشار خبر درگذشت آیت آلله هاشمی رفسنجانی به صورت خبر فوری اقدام به انتشار و پوشش این خبر کردند. 

روزنامه‌های امروز صبح پاکستان نیز با پوشش این خبر ضایعه درگذشت آیت الله رفسنجانی را برای جهان اسلام امری دردناک توصیف کردند. 

سرخط خبرهای صفحه بین الملل روزنامه‌های «جنگ»، «اکسپرس تریبیون»، «نوای وقت»، «دیلی پاکستان»، «دیلی تایمز» و دیگر روزنامه‌های اردو و انگلیسی زبان پاکستان خبر درگذشت آیت الله رفسنجانی و همچنین خدمات وی به ایران و اسلام بود.

 

منبع:ایلنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.