رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آیت‌الله هاشمی در طول سال‌های انقلاب و دفاع مقدس پشتوانه عظیم معنوی و روحی و رابط میان رزمندگان و امام بودند و به خوبی این نقش را ایفا می‌کردند.

به گزارش جماران ، سردار سرلشگر محمدحسن فیروزآبادی در حاشیه مراسم وداع آیت الله هاشمی در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران از ایشان به عنوان یکی از قهرمانان ملی انقلاب و جمهوری اسلامی بود، یاد کردو  گفت: من از نزدیک سال‌ها در کنار ایشان در قرارگاه خاتم الانبیا در فرماندهی جنگ و ستاد فرماندهی کل قوا بودم. شرح صدر، اراده قوی و اشراف بر همه مسایل، اخلاق خوب و صمیمانه از ویژگی این بزرگمرد الهی انقلاب بود. 

رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد:ایشان صبوری و مقاومت و حلمی داشتند بخصوص در جلساتی که در قرارگاه خاتم با فرماندهان عملیاتی جبهه ها تشکیل می‌دادند. گاهی این جلسات ساعت‌ها طول می‌کشید و ایشان حرف‌های فرماندهان را با نرمی و صمیمت می‌شنیدند و با آنها مباحثه می‌کردند و در نهایت تصمیم گیری می‌شد. 

فیروزآبادی با بیان اینکه ایشان با همه اعضای قرارگاه خاتم همراهی می‌کردند، تصریح کرد: برای رفتن به جبهه ایشان گاهی با قطار به جنوب می‌رفتند. ایشان در قم با لباس و کلاه نظامی سوار قطار می‌شد و در همانجا جلسات را تشکیل می دادند و همانند رزمندگان به این‌سو و آن‌سو می‌رفتند.

او با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی در طول سال‌های انقلاب و دفاع مقدس پشتوانه عظیم معنوی و روحی و رابط میان رزمندگان و امام بودند و به خوبی این نقش را ایفا می‌کردند، یادآور شد: البته ایشان در جلسه شورای عالی دفاع در شورای پشتوانه جنگ که حضرت آقا ریاست آن را برعهده داشتند و آن را اداره می کردند به عنوان یک عضو حاضر می‌شدند و در بحث‌ها شرکت می‌کردند.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: از هر عضوی در تشخیص مصلحت نظام بپرسیم اعتراف می‌کنند در آنجا بحث‌های سنگین و پیچیده‌ای مطرح می‌شد و نقش آقای هاشمی به عنوان رئیس و هماهنگ‌کننده در تدوین سیاست‌های کلی یا مصوبات اختلافی بسیار چشمگیر بود. اگر بحث‌ها منحرف می‌شد ایشان وارد عمل می‌شدند تا مباحث به مسیر درست بازگردد و هرگاه بحث سنگین می شد ایشان برای باز کردن گره وارد می‌شدند.

فیروزآبادی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره سرنوشت رقابت های سیاسی در فقدان هاشمی گفت: این رقابت ها ربطی به هاشمی نداشته است و به خاطر اختلاف نظرها و تفاوت برداشت ها بود و ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.