فرمانده عملیات‌ آزادسازی استان نینوای عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی در عملیات امروز شنبه خود در موصل چند منطقه را آزاد کرده و دستکم 277 تروریست را به هلاکت رساندند.

به گزارش جماران، 'عبدالامیر یارالله' فرمانده عملیات آزادسازی نینوا افزود: نیروهای عراقی روز شنبه در ادامه عملیات خود در محور شمالی موصل موفق شدند چند خودروی بمب گذاری شده را منهدم و 26 تروریست را به هلاکت رساندند.
وی گفت: در محور شرقی موصل نیز نیروهای عراقی منطقه الرفاق، الاطباء و تقاطع منتهی به پل چهارم موصل را آزاد کرده و دستکم 85 داعشی را کشتند.
در محور جنوب شرقی موصل نیز نیروهای پلیس فدرال عراق بیمارستان السلام، دانشکده پزشکی، بیمارستان شفا و تعدادی از ساختمان های دو منطقه فلسطین و دومیز را آزاد کردند و 146 تروریست را از پای درآوردند.
نیروهای پلیس عراق در محور جنوب غربی موصل نیز حمله عناصر داعش به روستای باخیره را دفع و چند خودروی بمب گذاری شده را منهدم و 20 تروریست را به هلاکت رساندند.
نیروهای الحشد الشعبی عراق نیز در محور غربی موصل روستاهای سهل احمد، العسرج، مفیلکیه واقع در جنوب غربی منطقه تل عبطه را آزاد کردند.
'عبدالامیر یارالله' در پایان گفت: در حملات جنگنده های عراقی و ائتلاف نیز ده ها خودرو و تعدادی مخفی گاه تروریست ها در اطراف موصل و بخش های شمالی و شرقی موصل منهدم شد.
عملیات موسوم به آزادسازی موصل روز 26 مهرماه (17 نوامبر) با فرمان حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به صورت رسمی آغاز شد.
در نخستین مرحله آزادسازی موصل که روز 15 دسامبر به کار خود پایان داد، 40 محله از مجموع 56 محله شرق شهر موصل از اشغال گروهک تروریستی داعش آزاد شد.
نیروهای عراقی از زمان آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی موصل در 29 دسامبر (9 دی) تاکنون ده ها محله را آزاد کرده و عملیات خود را در محور شمالی موصل بار دیگر آغاز کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.