نیروهای مسلح لیبی شامگاه جمعه نوشتند،'نزار جلال الطیره' سخنگوی رسمی گروهک تروریستی داعش در شرق شهر اجدابیا در شمال لیبی کشته شد.

 

به گزارش جماران ، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه مصری «الیوم السابع» دفتر رسانه ای نیروهای مسلح لیبی در بیانیه مطبوعاتی افزود: این فرد در ناحیه قنفوده در منطقه بیضان در شرق شهر اجدابیا درحال فرار کشته شده است.
در ادامه این خبر تاکید شده است که 'وسام بن حمید' سرکرده گروه موسوم به «شورای انقلابیون بنغازی» نیز 28 روز پیش در حملات هوایی علیه مواضع گروه های تروریستی در محور 'بوصنیب' در غرب بنغازی از پای درآمد.
در پی جنگ داخلی لیبی در سال 2011 که منجر به سرنگونی «معمر قذافی» و حکومتش شد، بسیاری از نیروهای مسلح افراطی به سوریه رفتند تا در کنار گروه‌های ستیزه جو، قرار گیرند. 
لیبی پس از سرنگونی قذافی دستخوش ناآرامی‌های داخلی فراوانی شد و تروریست‌های داعش با استفاده از هرج و مرج ایجاد شده به شهر ساحلی « سِرت» نفوذ کرده و آن را به اشغال خود درآوردند. 
نیروهای ارتش لیبی با حفظ مجدد وحدت و بهره‌گیری از کمک‌ نیروهای ویژه سازمان ملل از روزهای نخست ماه می (اواسط اردیبهشت ماه) عملیات گسترده‌ای را برای نابودی داعش و پاکسازی این شهر از وجود تروریست‌ها آغاز کردند و سرانجام در اواخر آذرماه بود که توانستند این گروه تروریستی را شکست داده و سرت را آزاد کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.