سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تصریح کرد که آنکارا شرط گذاشته است که نمایندگان واقعی مخالفان سوری شرکت کرده و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در مذاکرات آستانه شرکت نکند.

 

به گزارش جماران، به نقل از روسیا الیوم، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در کنفرانس خبری گفت: موفقیت آمیز بودن مذاکرات آستانه در قزاقستان منوط به موفقیت آمیز بودن آتش بس در سوریه است.

وی تاکید کرد که روسیه و ترکیه نقش اصلی را در حل بحران سوریه ایفا می‌کنند.

این مقام ترکیه‌ای تصریح کرد، طرف‌هایی هستند که تلاش می‌کنند این عملیات از طریق حملات تروریستی ناکام بماند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشت:‌ شروط ما درباره مذاکرات آستانه در مشارکت نمایندگان واقعی مخالفان و عدم مشارکت حزب اتحاد دموکراتیک سوریه نمود پیدا می‌کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اظهار داشت، موضوع مشارکت ترکیه در عملیات نظامی در عراق در جریان سفر نخست وزیر ترکیه به بغداد مشخص خواهد شد.

وی افزود: ممکن است مساله پادگان بعشیقه از طریق مذاکره بین آنکارا و بغداد حل شود. نخست وزیر ترکیه این مساله را بررسی خواهد کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: از آمریکا انتظار حمایت کامل از عملیات الباب را داریم و هر عذر و بهانه را غیرقابل خواهیم دانست.

ابراهیم کالین ادامه داد: معتقدیم دونالد ترامپ با جدیت بیشتری با مسائل حساس ما در منطقه برخورد خواهد کرد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه تاکید کرد، ما به آمریکا ابلاغ کردیم که ما حمایت کافی در جنگ علیه داعش طی ۴۰ روز پیش دریافت نکرده‌ایم.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که آنکارا بر تیم دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا و موضع آنها در قبال حمایت از شبه نظامیان کرد سوریه که از سوی ترکیه تروریست شناخته می‌شوند، حساب کرده است.

ابراهیم کالین سخنگوی اردوغان در گفت‌وگو با کانال ۲۴ ترکیه گفت: ما انتظار داریم که دولت ترامپ توجه بیشتری به حساسیت‌های ترکیه داشته باشد. ما گفته‌ایم و باز هم می‌گوییم که استراتژی دولت آمریکا در قبال کردهای سوریه استراتژی صحیحی نیست و باید تغییر کند.

وی همچنین بار دیگر هشدار داد که ترکیه مساله استفاده ائتلاف آمریکایی از پایگاه اینجرلیک را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی گفت: ما حق داریم که اینجرلیک را ببندیم.

منبع:ایلنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.