رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان این که اصلاح ساختارهای امنیتی آلمان کافی نیست، تأکید کرد که کشورهای اروپایی باید وسیع‌تر فکر کنند و با توجه به سبک اف.بی.آی، پلیس سراسری به وجود بیاورند.

به گزارش جماران، توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان اخیرا خواستار تجدید کامل ساختارهای امنیتی این کشور شد. وی در این ارتباط  اعلام کرد، قصد دارد توانایی‌های دولت فدرال را ارتقا دهد  اما برنامه وزیر کشور آلمان بلافاصله از طرف همتایان او در ایالت‌های مختلف آلمان با مخالفت روبرو شد.

ولفگانگ آیشینگر، رئیس کنفرانس مونیخ در مصاحبه با دویچه وله ضمن پشتیبانی از برنامه‌های دمزیر، گفت، اتحادیه اروپا مرزهای بازی دارد؛ بنابراین اروپایی‌ها باید فراتر از مرزهای خود بیاندیشند.

آیشینگر افزود: به جای این که گفته شود هر ماه چه مقدار اطلاعات ردوبدل شود، بهتر است گامی فراتر برداریم. آنچه ما نیاز داریم، نوعی اف.بی.آی (پلیس فدرال آمریکا) اروپایی است.

رئیس کنفرانس مونیخ ضمن ابراز تأسف از مخالفت‌هایی که با برنامه تغییرات امنیتی وزیر کشور آلمان شده، تأکید کرد، پیشنهادهای دمزیر باید به نحو جدی بررسی شود. آیشینگر از برنامه وزیر کشور آلمان مبنی بر اقدام سریع برای اخراج پناهجویانی که برای آلمان خطر امنیتی دارند، حمایت کرد و آن را درست دانست.

رئیس کنفرانس مونیخ در بخش دیگری از مصاحبه با دویچه وله درباره آینده ناتو و این که آیا اروپایی‌ها می‌توانند به حمایت ترامپ از ناتو اعتماد کنند، گفت، تا آغاز کار رئیس‌جمهوری جدید آمریکا در ۲۰ ژانویه باید صبر کرد و دید که او چه می‌گوید. آیشنگر بر این باور است که دونالد ترامپ تعهد خود به ناتو را اعلام خواهد کرد؛ درغیر این صورت، به گفته او، یک اشتباه فاحش خواهد بود زیرا ناتو تنها سازمان و نهادی است که آمریکا را با بخش مهمی از جهان مرتبط می‌سازد.

آیشینگر همچنین ارتباط و تماس رئیس‌جمهوری جدید آمریکا با روسیه را هم بیشتر به عنوان یک فرصت و شانس توصیف کرد.

به گفته او، در سال‌های گذشته گفت‌وگوی جدی بین اوباما و پوتین انجام نگرفته و اکنون از منظر اروپایی‌ها تماس و گفت‌وگوی سران این دو کشور فایده زیادی دارد.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ تأکید کرد که تصمیمات دو ابرقدرت روسیه و آمریکا نباید بدون در نظر گرفتن کشورهای بالتیک، اوکراین و سایر کشورهای اروپایی اتخاذ شود.

وی در پایان تصریح کرد، اگر آمریکا بر اساس یک تعهد تازه با ناتو بخواهد با پوتین بر سر یک میز بنشیند و پیرامون یک توافق استراتژیک جدید به صورت جدی صحبت کند، اقدامی شایسته خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.