رئیس ستاد اقامه نماز گفت: هرچه فضای مجازی گسترش می یابد و فساد و فحشا جامعه را بیشتر درگیر می کند، باید فتیله نماز را بالاتر کشید.

 

 

به گزارش جماران ، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی روز چهارشنبه در پیام تلفنی که به مناسب تجلیل از برگزارکنندگان بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در استان البرز که در استانداری برگزار شد، افزود: نماز متعلق به همه است ولی باز هم از تک تک برگزارکنندگان این اجلاس از استاندار البرز، امام جمعه کرج، دستگاه های اجرایی و برگزارکنندگان امنیت و تبلیغات و تمام افراد پیدا و ناپیدا قدردانی می کنم. 
وی اظهار داشت: برگزاری اجلاس های نماز یک موج و مثل یک رگبار است و همچون یک چوب کبریت است که در صورت روشن شدن کمی نور و حرارت دارد و زود خاموش می شود، ولی اگر کسی هنرمند باشد به محض روشن شدن این چوب کبریت آن را وصل به گاز می کند، برای پخت غذا و انسان از آن غذا استفاده می کند و سپس برای قدردانی از این غذا برای تشکر از خدا به خدا وصل می شود. 
وی گفت: پس می توان دید که یک چوب کبریت به راحتی تا خدا می رسد که برگزاری چنین اجلاس هایی نیز نمونه این امر است که می توان به خدا رسید. 
قرائتی در این پیام تلفنی افزود: پس بهتر است این کار را در البرز تکمیل کنید و نماز را از خود بدانید و صرف مسئولیت خود کاری انجام ندهید. 
وی اضافه کرد: مسئولین این کار را حتی می توانند با فعالیت های تشویقی برای کارکنان خود انجام دهند و حتی مسابقات کتابخوانی نماز و مسابقه نماز برگزار کنند و یا مسئولین آموزش و پرورش دانش آموزان را با روش های مختلف برای سوق دادن به سوی نماز تشویق کنند تا بر اساس گزارش های رسیده نمازخانه ها خالی نماند. 
قرائتی گفت: اگر مدیری خواستار تشویق کارکنان خود برای نماز است باید ابتدا خود اقدام به این امر کند، همانطور که خدا اگر می گوید برای پیامبرش صلوات بفرستید ابتدا خود و فرشتگانش بر پیامبر (ص) صلوات می فرستند. 
وی همچنین از مردم و مسئولین خواست تا نماز را به خصوص در مساجد جدی بگیرند و درهای مساجد را برای نماز صبح باز کنند و اذان را به صورت زنده بخوانند. 
رئیس ستاد اقامه نماز ادامه داد: اذان گروهی را ترویج کنید و برای نماز در مساجد اذان را از رادیو پخش نکنید، زیرا اذان رادیویی و کامپیوتری ثواب ندارد و اذان حلقومی ثواب دارد. 
وی تاکید کرد: باید کاری کنید تا اذان بین نسل نو منقرض نشود و هر اداره ای اگر مسجدی نزدیکش است، مسئولیتش را برعهده گیرد. 
قرائتی با تاکید بر اینکه نماز را در ساعات اداری و بیش از 20 دقیقه طولانی نکنید، گفت: اجلاس کرج مصادف شد با بیماری و عمل جراحی سنگین من و در این ایام بیماری همه مسئولین تفقد و عیادت کردند، به خصوص از لطف مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری و ائمه جمعه قدردانی می کنم که از من عیادت کردند. 
قرائتی افزود: بیماری به من فهماند تمام مسایل، مسایل سیاسی و اقتصادی نیست و اگر به سمت نماز و دین و قرآن برویم باز هم مورد توجه مردم هستیم. 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.