چاک شومر' رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا گفت: دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری منتخب در برابر مردم آمریکا مسئول است.

به گزارش جماران، شومر در اولین سخنرانی خود به عنوان رهبر اقلیت سنای آمریکا با بیان این مطلب، افزود: مردم آمریکا نمی توانند رئیس جمهور توئیتری داشته باشند چرا که مسائل پیش روی کشور پیچیده و نیازمند بررسی و اقدام عملی دقیق هستند و نمی توان صرفا با توئیت کردن از آنها عبور کرد و سیاست خارجی را بر مبنای آن تدوین کرد.
وی خطاب به سناتورهای کنگره آمریکا یادآور شد: به کابینه او نگاه کنید! افراد میلیاردر، مدیران ارشد اجرایی شرکت ها، نخبگان وال استریت و کسانی که رابطه عمیقی با لابی قدرت در واشنگتن در کابینه ترامپ حضور جدی دارند. 
شومر در ادامه اظهار داشت: به نظر می رسد وعده های انتخاباتی ترامپ به دست فراموشی سپرده شده است. او علیه ساختار هر دو حزب سیاسی کشور به انقاد پرداخت و وعده داد عملکرد نظام آمریکا را تغییر دهد و فساد را از نظام اقتصادی آمریکا حذف کند و به خانواده های کارگر توجه جدی کند.
وی در ادامه سخنرانی خود ضمن اشاره به چالش های پیش روی آمریکا از ترامپ خواست به مسائل ایجاد شغل، افزایش دستمزدها بویژه امور بازنشستگی نظامی، سامان دادن به هزینه های دانشگاه و بهداشت، رشد اقتصادی و بازسازی زیرساخت ها، وضع قوانینی که به نفع طبقه کارگر آمریکا باشد و تأمین امنیت آمریکایی ها در برابر تهدیدات، خشونت و تروریسم، توجه کند. 
شومر هشدار داد: در صورتی که ترامپ به چهره های افراطی کنگره و کابینه اجازه دهد زمام امور در آمریکا را در دست بگیرند دوران ریاست جمهوری اش موفقیت آمیز نخواهد بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.