مقام‌های کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) خواستار انجام اقداماتی برای استرداد دختر چویی سون- سیل، دوست رییس جمهوری استیضاح شده این کشور از دانمارک شده‌اند.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری رویترز، چونگ یو – را، دختر چویی سون-سیل، دوست قدیمی پارک گئون های، رئیس جمهوری استیضاح شده کره جنوبی است که متهم ردیف اول در پرونده فساد سیاسی در این کشور محسوب می‌شود.

دادستان عمومی دانمارک روز دوشنبه اعلام کرد که این دختر جوان به اتهام ارتکاب جرایم مالی در کره جنوبی برای چهار هفته در بازداشت می‌ماند.

وی روز یکشنبه پس از دستگیری توسط پلیس دانمارک در شمال این کشور در بازداشت به سر می‌برد.

دفتر دادستان ویژه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این دختر ۲۰ ساله گفته که اگر بتواند آزادانه وارد کره جنوبی شود تمایل دارد تا طی سه روز آینده به کشورش بازگردد.

در ادامه این بیانیه آمده است، چونگ یو – را که یک اسب سوار حرفه‌ای آموزش دیده در آلمان است ممکن است انتخاب کند که به صورت داوطلبانه به کره جنوبی بازگردد.

پاسپورت این دختر جوان تنها تا ۱۰ ژانویه ۲۰۱۷ اعتبار دارد.

مادر وی از متهمان فساد سیاسی در این کشور محسوب می‌شود که باعث شده تا پارک گئون های، رییس جمهوری کره جنوبی به خاطر سواستفاده از قدرت و دادن اختیارات زیاد به وی استیضاح شود.

وی همچنین به سوءاستفاده از نفوذش برای تضمین جایگاه دخترش در یکی از دانشگاه‌های معروف سئول متهم شده است. افشای این مساله باعث شد تا سیستم آموزش کره جنوبی به شدت مورد انتقاد قرار گیرد و دادستان‌های این کشور سون سیل را مورد بازخواست قرار دهند.بسیاری از استادان دانشگاه مذکور نیز به خاطر توجه ویژه به دختر چویی سون-سیل مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.