حتی در شب سال نو که مصادف است با امروز (شنبه) نیز انتظار می‌رود تعداد زیادی از مردم کره‌ جنوبی به راهپیمایی بپردازند و خواستار برکناری رئیس‌جمهور استیضاح شده کشورشان شوند که قصد دارد از طریق حکم دادگاه قدرت‌هایش را احیا کند.

حتی در شب سال نو که مصادف است با امروز (شنبه) نیز انتظار می‌رود تعداد زیادی از مردم کره‌ جنوبی به راهپیمایی بپردازند و خواستار برکناری رئیس‌جمهور استیضاح شده کشورشان شوند که قصد دارد از طریق حکم دادگاه قدرت‌هایش را احیا کند.

به گزارش جماران ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انتظار می‌رود صدها هزار تن از مردم کره‌ جنوبی در راهپیمایی امشب در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری و دادگاه قانون اساسی در سئول شرکت کنند. طرفداران پارک گئون های، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی نیز قصد دارند راهپیمایی‌های خود را در خیابان‌های اطراف این منطقه برگزار کنند.

دادگاه قانون اساسی شش ماه فرصت دارد تا تصمیم بگیرد که آیا پارک گئون های باید به خاطر رسوایی فساد کاملا برکنار شود و یا دوباره به مقام خود بازگردد.

قضات روز جمعه اعلام کردند که نمی‌توانند پارک گئون های را مجبور کنند تا در دادگاه استیضاح که در چند روز آتی وارد شور می‌شود، شهادت دهد.

سازمان دهندگان اعتراضات برآورد می‌کند که نزدیک به ۹ میلیون تن در راهپیمایی‌های ضد پارک گئون های که در ۹ شنبه گذشته در سراسر کشور برگزار شده، شرکت داشته‌اند.

این جنبش اعتراضی که در تاریخ کره‌ جنوبی بزرگترین جنبش اعتراضی محسوب می‌شود ۹ دسامبر سال جاری میلادی قانونگذاران را مجبور کرد تا پارک گئون های را استیضاح کنند.

دادستان‌های دولتی پارک گئون های را به تبانی با چوی سون – سیل یکی از دوستان قدیمی‌اش برای اخاذی از بزرگترین کمپانی‌های کشور و اینکه اجازه داده بر دولتش کنترل داشته باشد، متهم کرده‌اند.

دادستان‌های دولتی در حال حاضر نتیجه تحقیقات خود را به یک تیم دادستانی ویژه تقدیم کرده‌اند که بر اثبات اتهامات رشوه میان پارک گئون های و گروه سامسونگ متمرکز شده است.

گمان می‌رود که گروه سامسونگ در ازای دریافت کمک‌ها و خدمات دولتی از چویی حمایت کرده است. در همین حال مون هیونگ – پیو، وزیر بهداشت سابق کره‌ جنوبی اوایل صبح امروز به اتهام مجبور کردن خدمات ملی بازنشستگی در سال گذشته برای حمایت از اقدام دو شرکت وابسته به سامسونگ بازداشت شد.

بازرسان همچنین اتهاماتی را بررسی می‌کنند مبنی بر اینکه دولت پارک گئون های هزاران هنرمند را به خاطر عقاید سیاسی‌شان در لیست سیاه قرار داده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.