سخنگوی وزارت امور خارجه برنامه ایران برای حج را همچون سال گذشته دانست و گفت: دعوتنامه ای از عربستان برای حج دریافت نکردم و پیش بینی می کنم برنامه ای برای اعزام حجاج نخواهیم داشت.

به گزارش جماران، بهرام قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری و در پاسخ به اینکه گفته می شود عربستان دعوتنامه حج را برای کشورهای اسلامی ارسال کرده است، این مطلب را مطرح کرد.
وی با بیان این که دعوتنامه ای از دولت عربستان برای مراسم حج دریافت نکرده ایم و چنین دعوتنامه ای وجود ندارد، افزود: اگر منتشر شده تکذیب می کنم. 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: همچنان در وضعیت سابق هستیم و می توانم پیش بینی کنم که امسال برنامه ای برای اعزام حجاج به عربستان نخواهیم داشت. دعوتنامه وجود خارجی ندارد و به دست طرف ایرانی نرسیده است.
قاسمی اضافه کرد: دعوتنامه های عربستان برای80 کشور ارسال شده و ایران هنوز مستثنی است.

**دریافتی ما پس از برجام بیش از 10 میلیارد دلار است
در ادامه این نشست، خبرنگاری پرسید ظاهرا یک مقام آمریکایی در گفت و گو با وال استریت اعلام کرده ایران از 2013 تاکنون 10 میلیارد لار به صورت نقد و شمش طلا در قبال لغو تحریم ها بعد از توافق هسته ای دریافت کرده است. نظر وزارت خارجه در خصوص این ادعا چیست؟
سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخ داد: بله تایید می کنم. بعد از اجلاس ژنو و تفاهم حاصله، قرار شد 700 میلیون دلار ماهانه پرداخت کنند. ما علاوه بر وجوه نقدی که دریافت کردیم؛ به صورت طلا، شمش و هر چیز دیگری دریافت های خود را داشتیم و تحویل گرفتیم.
قاسمی افزود: در مورد رقم دقیق صحبت نمی کنم و فکر می کنم رقم اعلامی با خسّت داده شده و ما بیش از این از وجوه هایی که داشتیم در اختیار گرفتیم و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته و مصرف شده و این خبر درست است اما رقم بیش از این است.

**از تکرار سوالات تعجب می کنم/اطلاع رسانی پس از انتخاب سفیر
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص انتشار نام سفیر پیشنهادی ایران در سوریه گفت: بعضی رسانه ها در یکی دو روز گذشته کارهایی کردند، من هیچ چیز را تایید نمی کنم و از تکرار سوالات تعجب می کنم. 
قاسمی ادامه داد: پروسه تعیبن سفیر در دنیا پیچیده، طولانی و زمانبر است 
وی با بیان اینکه مراحل ده گانه ای برای معرفی سفیر باید طی شود، اضافه کرد: اگر این مراحل طی شد و به سرانجام رسید در آن مقطع نام سفیر برده می شود و این هم دلایل خود را دارد. 
این مقام وزارت امور خارجه افزود: اینکه رسانه ها زودتر گمانه زنی کنند و اسم افراد را مطرح می کنند بدون اینکه مراحل قانونی طی شود، کار درستی نیست و ممکن است اسامی درست نباشد.
منبع: ایرنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.